Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Firma der indrømmer at de bruger cloaking.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 00:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle.

Er i dag blevet kontaktet af et firma der stolt præsenterer sig som et rigtigt godt SEO-firma, der virklig kan få min shop op på 1. pladsen, både organisk og adword. Jeg har også fået rigtig mange eksempler fra ham i telefonen, hvor han viste hvor god han var til at få sådan dagligdagsord på 1. pladsen.

Problemet er bare at han er meget aggresiv, taler meget og skriver mails hele tiden, hvor han faldbyder sit firma. Jeg er jo som altid mistænksom, og begynder bare at sige, ja...hmm...ja...hmm og kan høre at han bliver mere og mere aggresiv i sin talemåde. Jeg spørger ham som om det han laver ikke er cloaking, og til sidst får jeg ham da også til at indrømme at det jo nok er det han laver.

Jeg fortæller ham så at det anser Google jo som ulovligt, og han svarer at det ved han godt, men hvis Google finder ud af det, lukker de bare cloaking-siden og ikke min. Er det rigtigt ??

Ikke fordi jeg vil bruge ham, men jeg ville bare lige høre om det er rigtigt, altså at Google kun lukker hans cloaking side og ikke min også.
Ja jeg ved godt at google ikke "lukker" min hjemmeside, men bare får den til ikke at være på Google mere.

Nummer 2 spørgsmål: Hvis han nu har lavet sådan en cloakingside, kan man så som alm. bruger finde den cloakingside ??

Demib? Martin ? Bachmann?

Mvh
Jakob

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:39

Jakdal:
Jeg fortæller ham så at det anser Google jo som ulovligt, og han svarer at det ved han godt, men hvis Google finder ud af det, lukker de bare cloaking-siden og ikke min. Er det rigtigt ??

Nu hvor du ikke har fået nogle svar tillader jeg mig at svare uden at være seo-guru.
Han har ret i at det kun er cloaking siden der forsvinder- nogle her i forummet har udtalt at man ikke kan vide sig sikker fordi google manuelt kan optræle og finde ud af hvem der ejer siden og derved udelukke denne fra index - men jeg har aldrig set noget bevis for dette, og hvis google valgte denne strategi, ville branchen hurtig vende sig rundt og begynde at lave cloakede sider der redirected til konkurrenterne for at få dem smidt ud af googles index.

Så nej er manden dygtig til de ting han laver, så går det ikke ud over din hovedside.

Jakdal:

Nummer 2 spørgsmål: Hvis han nu har lavet sådan en cloakingside, kan man så som alm. bruger finde den cloakingside ??

Det kommer an på hvordan det laves, jeg har set en del cloaking sider der anvender javascript som redirect til din hovedside, i så fald vil brugeren ikke se den cloakede side med mindre han har deaktiveret javascript i sin browser ( det er der meget meget få folk der har) Der er også andre måder at redirecte på men jeg kender dem ikke til bunds.

Men pointen er netop at brugeren aldrig kommer ind på siden, men at søgemaskinerne gør.

Det er dog sikkert cloaking siden der vil ligge højt på google, og når brugeren klikker på denne bliver han redirected til din hovedside uden han når at opfatte det.
Fra Slagelse
Tilmeldt 30. Jan 07
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:31

Tak for svaret.

Jeg kan altså ikke risikere at mit site bliver udelukket fra Google. Det er jo altid rart at vide, hvis man får brug for det.

Jeg skal selvfølgelig skynde mig at sige, at jeg på ingen måde har ment min omtale af firmaet som nedsættende, og netop derfor ikke har nævnt firmaets eller sælgerens navn.

Hvis der er nogen SEO-firmaer, der uberettiget, føler sig trådt over tæerne, beklager jeg selvfølgelig.Smile

Sejs Dyner - Salg af dyner, madrasser og senge.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 19:52

Lad os lige rydde tre misforståelser af banen:

1. Det er ikke BEVIST, at hovedsitet skades ved at bruge cloaking. Men heller ikke modbevist. Der kan være tilfælde, hvor det er hinsides enhver tvivl, at det er ejeren af hovedsitet, der står bag et cloaked site. Og så...? Det er en risikovurdering, hver enkelt site ejer må tage. Men risikoen er lille.

2. Glem ikke i hele dette spil, at når du køber en cloakingløsning, betaler du jo penge for den. Når den så ryger ud igen, mister du din trafik - men du får ikke dine penge igen.

3. Det tager mig sjældent mere end få sekunder at afdække en cloaked løsning - der er masser af muligheder for at gennemskue og dissekere selv de bedste af dem.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:53

Jakdal:
Problemet er bare at han er meget aggresiv, taler meget og skriver mails hele tiden, hvor han faldbyder sit firma.

Den sælgeradfærd ville få mig til at slå bak. Hvis nogen forsøger at trække en plasticpose ned over hovedet på mig, forsøger jeg instinktivt at trække den af. Jeg handler med folk, som kan vinde min tillid.

Jakdal:
Jeg spørger ham som om det han laver ikke er cloaking, og til sidst får jeg ham da også til at indrømme at det jo nok er det han laver.

Hvis jeg skulle købe jordbærmarmelade, ville jeg fortrække at købe det hos én der sælger det som jordbærmarmelade og ikke hos én, der forsøger at bilde mig ind, at det er sundt, fordi der er frugt i.
På samme måde ville jeg, hvis jeg skulle bruge cloaking, købe det hos et firma, som står ved, at de sælger netop cloaking.

Den slags giver mening i min ende af landet.

Hvis den pågældende sælger nu sidder og krummer tæer og er klar til at påstå at han slet ikke har behandlet dig på den måde, må han blot erkende, at det altså er sådan, du har opfattet ham. Og kundens opfattelse af sælgeren er sælgens ansvar, selvom han naturligvis ikke har den fulde kontrol over dette.

mvh Hans

Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 20:01

Thomas Rosenstand:
3. Det tager mig sjældent mere end få sekunder at afdække en cloaked løsning - der er masser af muligheder for at gennemskue og dissekere selv de bedste af dem.

Enig, men dem der gør dette er enten google eller nørder som dig :) og ikke reele besøgende. Pointen med cloaking er vel netop at den poetentielle kunder kommer ind på hovedsitet uden at se den cloakede side.

Men ellers er vi enige, og rart at høre det fra en ekspert at jeg ikke var helt ved siden af.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 20:35

Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation:

Jakdal:
Problemet er bare at han er meget aggresiv, taler meget og skriver mails hele tiden, hvor han faldbyder sit firma.

Den sælgeradfærd ville få mig til at slå bak. Hvis nogen forsøger at trække en plasticpose ned over hovedet på mig, forsøger jeg instinktivt at trække den af. Jeg handler med folk, som kan vinde min tillid.

Jakdal:
Jeg spørger ham som om det han laver ikke er cloaking, og til sidst får jeg ham da også til at indrømme at det jo nok er det han laver.

Hvis jeg skulle købe jordbærmarmelade, ville jeg fortrække at købe det hos én der sælger det som jordbærmarmelade og ikke hos én, der forsøger at bilde mig ind, at det er sundt, fordi der er frugt i.
På samme måde ville jeg, hvis jeg skulle bruge cloaking, købe det hos et firma, som står ved, at de sælger netop cloaking.

Den slags giver mening i min ende af landet.

Hvis den pågældende sælger nu sidder og krummer tæer og er klar til at påstå at han slet ikke har behandlet dig på den måde, må han blot erkende, at det altså er sådan, du har opfattet ham. Og kundens opfattelse af sælgeren er sælgens ansvar, selvom han naturligvis ikke har den fulde kontrol over dette.

mvh Hans

Kunne ikke have udtrykt det bedre selv!

Jeg har kunder, jeg har "arvet" fra andre, hvor de står med cloakede løsninger på søgeord, de i forvejen rankede nr. 1 på med deres hovedsite. Det er sgu' da at snyde folk...

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)