Hej alle. Er i dag blevet kontaktet af et firma der stolt præsenterer sig som et rigtigt godt SEO-firma, der virklig kan få min shop op på 1. pladsen, både organisk og adword. Jeg har også fået rigtig mange eksempler fra ham i telefonen, hvor han viste hvor god han var til at få sådan dagligdagsord på 1. pladsen. Problemet er bare at han er meget aggresiv, taler meget og skriver mails hele tiden, hvor han faldbyder sit firma. Jeg er jo som altid mistænksom, og begynder bare at sige, ja...hmm...ja...hmm og kan høre at han bliver mere og mere aggresiv i sin talemåde. Jeg spørger ham som om det han laver ikke er cloaking, og til sidst får jeg ham da også til at indrømme at det jo nok er det han laver. Jeg fortæller ham så at det anser Google jo som ulovligt, og han svarer at det ved han godt, men hvis Google finder ud af det, lukker de bare cloaking-siden og ikke min. Er det rigtigt ?? Ikke fordi jeg vil bruge ham, men jeg ville bare lige høre om det er rigtigt, altså at Google kun lukker hans cloaking side og ikke min også. Nummer 2 spørgsmål: Hvis han nu har lavet sådan en cloakingside, kan man så som alm. bruger finde den cloakingside ?? Demib? Martin ? Bachmann? Mvh |
Jakdal:Jeg fortæller ham så at det anser Google jo som ulovligt, og han svarer at det ved han godt, men hvis Google finder ud af det, lukker de bare cloaking-siden og ikke min. Er det rigtigt ??
Nu hvor du ikke har fået nogle svar tillader jeg mig at svare uden at være seo-guru.
Han har ret i at det kun er cloaking siden der forsvinder- nogle her i forummet har udtalt at man ikke kan vide sig sikker fordi google manuelt kan optræle og finde ud af hvem der ejer siden og derved udelukke denne fra index - men jeg har aldrig set noget bevis for dette, og hvis google valgte denne strategi, ville branchen hurtig vende sig rundt og begynde at lave cloakede sider der redirected til konkurrenterne for at få dem smidt ud af googles index.
Så nej er manden dygtig til de ting han laver, så går det ikke ud over din hovedside.
Jakdal:Nummer 2 spørgsmål: Hvis han nu har lavet sådan en cloakingside, kan man så som alm. bruger finde den cloakingside ??
Det kommer an på hvordan det laves, jeg har set en del cloaking sider der anvender javascript som redirect til din hovedside, i så fald vil brugeren ikke se den cloakede side med mindre han har deaktiveret javascript i sin browser ( det er der meget meget få folk der har) Der er også andre måder at redirecte på men jeg kender dem ikke til bunds.
Men pointen er netop at brugeren aldrig kommer ind på siden, men at søgemaskinerne gør.
Det er dog sikkert cloaking siden der vil ligge højt på google, og når brugeren klikker på denne bliver han redirected til din hovedside uden han når at opfatte det.