Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Rettigheder mm ang domaine

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Nov 06
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 22:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Håber der er nogle derude der kan hjælpe mig, mit firma har fået hænderne i et domaine hvor der har kørt en online spil på Dansk. og den sammenhæng er den første ejer af spillet kommet ud med en tro kopi af den helt gamel udgave at spillet. Vi er nu der hvor han ikke vil ændre navnet på spillet da han siger han har rettighederne på spillet og dets forkortelse.

Vi har i planer om at lave vores egen revideret side af spillet. og kan her smide et citat han har langt på spillets interne forum

Håber på noget hjælp. er der noget at gøre der eller har vi et ubrugbart domaine

"Jeg har i dag modtaget ovenstående besked fra Johan F D, og kan ud af dette udlede at han ikke har intentioner om at overdrage domænet til mig. Dog vil jeg holde fast i at jeg til enhver tid er i min gode ret til at have et online spil liggende som hedder AKnightsGame og derfor VIL jeg ikke lukke det eller ændre navnet på spillet. Jeg vil udtænke et nyt domæne til spillet og når jeg har gjort det kommer der nærmere besked.
Jeg vil dog strække mig så langt som til at erkende, at når han nu har domænet, så kan jeg ikke bruge det og derfor vil AKnightsGame.dk blive slettet alle de steder det forekommer på siden. Hans udtalelse vedr. AKG vil jeg slet ikke forholde mig til, da hverken han eller jeg har domænet AKG.dk.
Jeg vil pointere at da jeg valgte at overdrage spillet til en anden, var det udelukkende domænet han købte. Der har aldrig været andre end mig som havde krav på eller ret til spillet. Jeg gjorde også klart dengang at hvis han ikke ville køre spillet videre skulle domænet retur til mig, men den del er ikke blevet overholdt.
Så summa sumarum kan jeg gøre klart at jo, han har ret til domænet AKnightsGame.dk, men han har IKKE ret til spillet som hedder AKnightsGame. Det er mit og mit alene. Så skulle der komme et nyt ridderspil under navnet AKnghtsGame, må vi se på det juridiske i det. Hvad han gør med domænet fra nu af er hans valg, men jeg vil ikke lade det gå upåagtet hen, hvis der skulle fremkomme en "kopi" af mit spil.
Jeg har naturligvis tænkt mig at undersøge om jeg kan få noget ud af en påstand om domæneretten, men indtil videre kommer der et nyt domænenavn, som jeg giver besked om snarest muligt.
Med venlig hilsen
Allan Grøn Steffensen
Ejer af AKnightsGame "

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 1324
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:43

Som jeg læser det, så handler det vist ikke så meget om selve domænet, men mere om det omtalte spil.

Har du købt domænet af vedkommende?

har du købt spillet af vedkommende?

Hvis du ikke har købt spillet/rettighederne af vedkommende, så er det vel dig der er lidt ude på kanten eller misforstår jeg dit indlæg?

Tilmeldt 8. Nov 06
Skrevet kl. 22:46

dillemmaet er at han har solgt spillet videre til anden side og jeg har derfra købt spil og domaine for et symbolsk beløb da det gamle spil lå på en harddisk som brændte sammen i den gamle server. og nu strides der om spillet da han siger han har alle rettigheder

Som svar har jeg købt domænet og spil af den tidelligere ejere. ikke af grundlæggeren

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 22:59

Okay, men hvis den tidligere ejer ikke har haft rettighederne til spillet inden han solgte dig spillet, så er det vist ham du skal have fat i.

Hvis den retsmæssige ejer af spillet (grundlæggeren), ikke har solgt rettighederne, ja så er det stadigvæk hans spil og du er ude på et skråplan.

Tilmeldt 8. Nov 06
Skrevet kl. 23:06

ved ikke. Håber ikke vi har et ubrugeligt domæne her. hvad jeg ved blev der mellem Køber og grundlægger valgt at der skulle lægges 1x.xxx,- fra købes side. jeg har fra køber så overtaget og købt de gamle rettigheder. så kan ikke forstå hvordan kan kan kræve penge tilbage for noget der er solgt

Fra København
Tilmeldt 30. Mar 05
Fra  Altero Design Skrevet kl. 09:06

Hmm, jeg er ikke helt sikker på jeg er med længere.

Der er vel ikke noget i vejen for at bruge det pågældende domæne, det "striden" handler om er, såvidt jeg kan se, hvem der har rettighederne til det omtalte spil.

Tror du skal have fat i nogle jura-folk istedet.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)