Hvis en privatkunde har modtaget en faktura MED moms hvordan kan han så have betalt den uden moms? Det giver ikke mening?
Den slags fejl skyldes for det meste et dårligt fakturalayout. Af og til er der så meget overflødig info på en faktura, at totalen med moms ender i midten på side 2, eller godt skjult på side 1. Et rigtig godt eksempel er at skulle fortolke en afregning fra TDC (her er der en gang imellem et lille ekstra beløb uden moms... og sådan noget rod giver bøvl) Men for det meste skyldes miseren, at de fleste "regnskabsprogrammer" pr. default anser det for meget vigtigt at en faktura skal ligne noget der er skrevet fra en leverandør af mursten til den regnskabsansvarlige i byggefirmaet. For det meste er varens pris uden moms en totalt overflødig information for en privatkunde, og skaber kun forvirring. Og som ekstra krydderi findes der faktisk mennesker som tror at de ikke behøver at betale momsen når den pludselig er synling. Der eksisterer ikke mange af den slags, men de findes Bortset fra det, så ja, det giver ingen mening.
Det kan jo sagtens bare være fakturalayoutet der gør det. - Er engang selv faldet i, som privatkunde, Et beløb med en stor fed streg under.. Det betalte jeg.. - Da jeg blev det forelagt kunne jeg jo da godt se den var gal... - Sikkert det samme denne kunde er kommet til.