Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - Moms ikke registreret?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer,

Jeg er lige begyndt at bruge Dinero.

Jeg har oprettet en faktura, og det ser rigtig fint ud. Men når jeg kigger på det beløb jeg skal betale tilbage til SKAT i moms, siger den 0 kr.? Der skulle jeg jo gerne betale momsen tilbage på den faktura jeg har sendt ud.

Da jeg modtage betalingen af kunden, gik jeg ind på fakturan og trykkede "Gennemfør Betaling" (jeg går ud fra det er det jeg skal gøre, når jeg modtager pengene).

Men den siger stadig jeg ikke skal betale noget tilbage i moms?

Ser frem til noget hjælp :) På forånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:48

mit gæt er at den viser den moms som skal betales næste gang = senest 1/9 som er for andet kvartal - og din faktura kommer med i næste moms for 3 kvatal med frist 1 december. Du bør kunne gå i regnskab - kontoplan og se konto 64000 salgsmoms og der vil beløbet være med

vh John Hannover

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Skrevet kl. 11:53

Hmm ja det ser ud til at du har ret der.

Men hvis min faktura blev sendt i sidste uge, og jeg modtog betalingen i dag, tæller det så ikke ind under 2. kvartal?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47199
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

sidste uge var vel også 3 kvartal = juli til oktober men betaling har intet med sagen at gøre. Moms er ALTID rent fakturadag  - som så stadigt er 3 kvartal

Læs om BOGFØRINGSDATO   OG nap lige lidt helt basalt MOMS OG SKAT FOR BEGYNDERE OG overvej stærkt dels at ringe til skat og høre hvornår de har næste gratis kursus i en kommune nær dig OG overvej et kursus på f.eks. www.regnskabsskolen.dk for helt uden basal viden kan du har rigtigt mange fejl hvis der kommer en skattekontrol desværre.

vh John H

Fra Hvide Sande
Tilmeldt 16. Nov 13
Skrevet kl. 12:16

Mange tak for de fremsendte links! Dem vil jeg helt sikkert læse.

Og ja, jeg mangler en del basal viden, så det håber jeg at jeg kan opbygge!

Tak for hjælpen

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)