Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af Sportsbar

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 10. Apr 09
Indlæg ialt: 186
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu langt fremme i opstarten af en Sportsbar.

Jeg har en eksisterende spillehal og i forbindelse med en flytning laver jeg i større lokaler en sportsbar.

Mit spørgsmål går på hvad der er bedst..

Skal jeg fortsætte som enkeltmandsfirma eller skal jeg oprette et selskab? Jeg er med på at hæftelsen er forskelligt osv. Men giver det mig nogle andre fordele at være A fremfor B osv?

Så et spørgsmål vedr moms. Spil er jo ikke momsbelagt, men hvordan gør jeg rent praktisk vedr resten af Sportsbaren? Og hvad med huslejen?

Venligst,

Andy

Tilmeldt 9. Aug 11
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:31
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan jo overveje om sportsbar og spillehal skal være to forskellige virksomheder, hvor den ene virksomhed så at sige lejer sig ind i den anden (du fakturerer ganske enkelt dig selv). Du skal her være opmærksom på, at du kun kan have én enkeltmandsvirksonhed og du med denne løsning altså minimum får ét selskab. Et eller flere ApS'er ville jo være oplagt, da der kun kræves 50.000 i indskud (som også kan være værdi i aktiver) og en stadig overkommelig bogføring.
Ellers kan du jo oprette det hele i én virksomhed/selskab, som jo så har til fordel at du kun skal lave regnskab/bogføring for én virksomhed. Mht. til momsen, kræver det jo blot at dit kasseapperat er sat op til at spil er momsfrie (altså at du sælger under en momsfri varegruppe, mens resten så sælges under momsbelagte varegrupper :)
Husk at der også er en række ret strenge krav, for at få restaurationsbevilling fra kommunen og alkoholbevilling fra bevillingsnævnet i din politikreds :)

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:42

I forhold til virksomhedsformen ville jeg anbefale at starte et selskab (Aps.) der styrer det hele. Så er regnskab m.m. også samlet.

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 13:58

Mange tak for svaret.

Hvis jeg vælger at lave et enkeltmandsfirma, og jeg feks så får en lejekontrakt med moms på, kan jeg så trække det fra?

Eller hvis jeg feks køber en kaffemaskine til spillehallen?

Jeg er med på, at der i forbindelse med alm. salg er moms, men der hvis jeg ikke er helt klar er hvis tingene er spillehalsrelaterede...

Tilmeldt 4. Aug 14
Skrevet kl. 14:12

Der er ikke moms på din lejekontrakt, kaffemaskine eller andet hvis det kun er til dit firma. Og alt hvad du køber som KUN er til dit firma er selvfølgelig omkosninger du kan trække 100 % fra.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 14:18

Hvad mener du med, at der ikke er moms på hans udgifter? Hvis der er tale om danske virksomheder, som handler med momsbelagte varer, er der selvfølgeligt moms på. Momsen kan så tilgænggæld trækkes fra, i momsregnskabet.

Tilmeldt 4. Aug 14
Skrevet kl. 14:34
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er selvfølgelig rigtigt Arne, beklager det ikke blev formuleret korrekt. Mente at B2B handel er eksl. moms på regnskabet. 

Tilmeldt 10. Apr 09
Fra  Sportsbaren Skrevet kl. 14:41

Det er nemlig lige dét, som er kerner.

Jeg er i dialog med husværten som har præsenteret mig for en lejekontrakt med moms på.

Han ville så gerne gøre lejemålet momsfrit, men nu her senere, viser det sig, at det så er lidt mere bøvlet end først antaget.

Han spørger så mig, om det egentligt ikke er lige meget, da jeg jo kan få refunderet momsen?

Men det kræver vel så, at det er Sportsbaren som står for huslejeomkostningerne og ikke spillehallen. Sportsbaren har ca i alt 280 m2 og spillehallen har ca 130 m2.

Hvis huslejen er 16000+4000 moms.

Skal man i praktisk opdele momsen? Noget med ca. 2/3 er refusionsberettiget?

Tilmeldt 4. Aug 14
Skrevet kl. 15:00

Du skal vel betale de 20.000 i husleje som er inkl. moms og trække de 4.000 fra i momsregnskabet.

Tilmeldt 9. Aug 11
Skrevet kl. 15:13

Jeg undrer mig også lidt om, hvordan han vil lave regningen "uden moms". Det lyder på ingen måde lovligt, hvilket jo kan give bagslag hvis SKAT opdager dette.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)