Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dinero - med og uden lønsumsafgift?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 24. Feb 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Som jeg umiddelbart forstår det, så kræver Dinero at man selv laver ny kontoplan for at fungere til en virksomhed der ikke har momsfradrag, men skal betale lønsumsafgift i stedet.

Nu kan man jo have flere virksomheder registreret i Dinero.

Hvad hvis man har to virksomheder, en "normal" momspligtig og en der kører under lønsumsafgift - kan man håndtere det på nogen måde?

Mvh.

Martin!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56

to virksomheder må så inkludere et I/S og f.eks. en enkeltmands, da man ikke kan ha 2 enkeltmands. Det vil så kræve et regnskab til hver virksomhed. Man kan godt i en og samme virksomhed ha en lønsumspligtig aktivitet og en momspligtig - hvor momsens fradrag retter sig efter om indkøbet sker til det ene eller andet af de to formål, og for ting der bruges af begge formål, giver fradrag i forhold til % fordeling

Ja nye konti skal tilføres uden moms - bare tage et nummer der ligger 2 over det som findes for den samme konto med moms og lav en der hedder det samme, bare med tilnavn lønsum

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:11

Cookie - John Hannover:
to virksomheder må så inkludere et I/S og f.eks. en enkeltmands, da man ikke kan ha 2 enkeltmands

Eller måske tale om delregistrering.....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46617
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Henrik Koudahl:
Eller måske tale om delregistrering.....
ja- kunne det være - men er det ikke stadigt EN virksomhed ren terminologisk. Hvis det er det, vil det så ikke kræve to regnskaber stadigt, med moms separat for hver i sådan et regnskabsprogram?

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:44

Cookie - John Hannover:
men er det ikke stadigt EN virksomhed ren terminologisk.

Nej, forudsætningen for delregistrering er at virksomhederne fremstår som selvstændige virksomheder. Ja hver enkel virksomhed skal da lave seperat regnskab.

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 21:47

To virksomheder skulle forstås som to A/S eller APS - de har ikke noget med hinanden at gøre - udover at de er ejet af samme holdingselskab.

Og man kan jo "nøjes" med et Dinero abbonement, som jeg forstår det (?).

Så mit spørgsmål var om Dinero kunne tilrettes (hvilket det er nød til da jeg kører lønsumsafgift i det ene selskab) så begge virksomheder kan køres under en licens - eller er jeg nød til at købe licens pr. virksomhed?

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 10:15

Martin Raz:

To virksomheder skulle forstås som to A/S eller APS - de har ikke noget med hinanden at gøre - udover at de er ejet af samme holdingselskab.

Og man kan jo "nøjes" med et Dinero abbonement, som jeg forstår det (?).

Så mit spørgsmål var om Dinero kunne tilrettes (hvilket det er nød til da jeg kører lønsumsafgift i det ene selskab) så begge virksomheder kan køres under en licens - eller er jeg nød til at købe licens pr. virksomhed?

Hej Martin.

Dinero har ingen smarte funktioner til lønsumsafgift.

Hvis du vil bruge Dinero og lønsumsafgift, skal du gøre som i de andre systemer.

Du må ikke bogfører med moms og skal selv lave rapporten til indberetningen af lønsumsafgift.

De bedste hilsner

Rasmus

Tilmeldt 24. Feb 10
Skrevet kl. 16:27

Rasmus Theilsø Madsen:

Hej Martin.

Dinero har ingen smarte funktioner til lønsumsafgift.

Hvis du vil bruge Dinero og lønsumsafgift, skal du gøre som i de andre systemer.

Du må ikke bogfører med moms og skal selv lave rapporten til indberetningen af lønsumsafgift.

De bedste hilsner

Rasmus

OK, tak for svar.

Bare lige så jeg er helt med :-)

Hvis jeg ændrer kontoplan, så er det for den fulde licens jeg køber?

Men er det korrekt forstået, at jeg jo bare kan tilføje konti således at den samlede kontoplan både indeholder konti med og uden lønsum fx.:

7240 Telefoni

7242 Telefoni Lønsum

Så vil jeg kunne benytte en licens til begge virksomhederne - og således i det ene selskab altid benytte kontoen 7240 for telefoni, mens jeg i det andet skal bruge 7242.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:45

Martin Raz:
Så vil jeg kunne benytte en licens til begge virksomhederne - og således i det ene selskab altid benytte kontoen 7240 for telefoni, mens jeg i det andet skal bruge 7242

Du kan ikke blande to selskabers regnskaber sammen. 

Tilmeldt 4. Aug 14
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 16:53

Ja du skal sørge for at holde virksomhedernes regnskab adskilt.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)