Har selv benyttet Flexistarter for mange år siden, og så vidt jeg husker kan man da importere de fleste billede-formater som bmp, jpg mm!
Alternativt så prøv at benytte "Vector Magic", som kan lave dit billede om til en vektoriseret fil, eks pdf, eps, ai.
Men altså, hvad mener du præcis med "billeder"? Et rigtigt billede vil jo være umuligt at trace, så er ikke med på om det du omtaler nærmere er cliparts?
Jeg har skrevet en del om dette på bl.a. nogle af de store udelandske sites for den grafiske branche - og problematikken er altid den samme: Manglende forståelse for forskellen imellem vektor- og bitmap-baseret grafik og hvad man bruger i hvlke sammenhænge.
Til din plotter skal du bruge vektor grafik. Det vil sige at du ikke kan tage et billede i JPG, BMP, TIFF eller lignende, som alle er i bitmap-grafik. Du bliver nødttil at have motivet i vektor-grafik - f.eks. lavet i Corel Draw eller Adobe Illustrator. Du kan f.eks. ikke gemme en brugbar fil fra PhotoShop, Paint eller lignende.
Der er nogle clip-art samlinger du kan købe, hvor motiverne ligger i vektorgrafik. Men læs omhyggeligt hvilket formater motiverne ligger i. Det skal helst være i EPS.
Trådstarter får nok ikke meget ud af, hvad du har skrevet om i udlandet, hvis det ikke bidrager til en løsning! Jeg tror faktisk at det han søger, er hjælp til at importere en given billede-fil, i det pågældende program, og den mulighed er der rent faktisk via "import" funktionen. Flexistarter er meget simpelt, men har faktisk muligheden for at trace simple bitmap-billeder, og jeg mener også at jpg er understøttet.
Dog er jeg personligt stor fan af Vector Magic, og til hurtig og enkel auto-tracing er det simpelthen genialt, og man kan frit eksportere til vektorbaseret eps/pdf/ai, m.fl.
Så trådstarter: Hvis du ikke kan få Flexistarter til at importere dine "billeder" med ordentligt resultat, så prøv at give Vector Magic en chance...
Bemærk at jeg skrev at det er en problemstilling jeg ofte ser. Det var der hvor det med de udenlandske sites kom ind i billedet.
Jeg kom også med en konkret løsning og det var at benytte filer i vektor-grafik (EPS og tilsvarende) og at der findes sider på nettet hvor man kan få adgang til den slags.
Og ja, trådstarter kan måske godt fåmet brugbart resultat ud af at beyntte den indbyggede tracer i skæresoftwaren, men jeg læste hans indlæg som om han ikke syntes det fungerede og derfor spurgte hvad der ellers var af muligheder.