Hej Aminoer! Jeg har i noget tid leget lidt med tanken, om at købe fast ejendom og i den forbindelse kunne jeg godt tænke mig at vide, om det på nogen måde kan lade sig gøre at leje værelserne ud (der er 4) og på den måde få afbetalt på lånet uden jeg selv skal af med det helt vilde. Der er her tale om en ejendom til i omegnen af 2.300.000. som ligger tæt på både universitet og handelshøjskolen i Århus. Jeg kender nogen som er klar til at flytte ind og betale hver 4000 pr. måned, hvis det her altså kan lade sig gøre. Ja, jeg beklager hvis det er et larmende dumt spørgsmål, men man må jo spørge, hvis man vil lære :D På forhånd tak. Med venlig hilsen, Rolf D.
|
hvis du har den fuldt udlejet hele tiden har du jo 16.000 kroner i indtægt om måneden.
Hvad koster det har have lejligheden med ALLE omkostninger ?
Husk også vand, varme og strøm og afdrag på lånet (inkl. afbetaling på udbetalingen, hvis ikke har den) og slidtage.
Hvis det er lavere end de 16.000 kroner er det jo godt :-)
men det skal også være råd til at måneden, hvor den ikke er lejet fuldt!
Derudover tror jeg det svært at finde en masse, som vil give 4000 kr for kun et værelse, så du risikere at du er nødt til at bruge det ene værelse, som fælles! Hvilket så kun giver 12.000 kr i lejeindtægten.