Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

investor kontrakt ?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis man har fundet en investor der gerne vil købe fx 10 % af ens virksomhed i forbindelse med investor kapital, hvad skal kontrakten så indeholde ? findes der evt et sted på nettet hvor man kan hente en "standard! formular ?

Fra Odense
Tilmeldt 28. Jul 07
Indlæg ialt: 278
Fra  Tankefuld Skrevet kl. 11:43

wannabe:
Hvis man har fundet en investor der gerne vil købe fx 10 % af ens virksomhed i forbindelse med investor kapital, hvad skal kontrakten så indeholde ? findes der evt et sted på nettet hvor man kan hente en "standard! formular ?

Jeg vil helt klart råde dig til at finde en advokat og få lavet en kontrakt der passer på dine forhold - en advokat er god til at stille de dumme og lidt ubehagelige spørgsmål, sådan at der er tænkt på worst case situationer.

Mvh. Joachim Lykke Andersen

Fra Hørsholm
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 11:45

Hvis det er en proff. investor - dvs. en venture capital investor bør han/hun ha' et klar oplæg til dig.

Alternativt bør du tage fat i en advokat.

Ring evt. til mig så kan jeg give dig et par fif til ting du skal være opmærksom på.

Mvh. Jakob Sand, CEO Capital+, www.capitalplus.dk Vækstkapital til IT-værksættere
Tilmeldt 20. May 07
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 21:31

Hej

Jeg står i samme situation, og ved ikke lige hvorledes en kontrakt skal gribes an, med hensyn til løbetid på aftalen, hvor stor del skal inverstoren have m.v.

Kan du komme med nogle tips??

Mvh

nuser43

Fra Farum
Tilmeldt 19. Jan 06
Indlæg ialt: 5951
Skrevet kl. 13:01

Bemærk ordet "oplæg". Dvs. et forslag som du så kan forholde dig til. Derfor bør du ikke alternativt have fat i en advokat. Du bør have fat i en advokat der kan varetage dine interesser uanset om investor kommer med et oplæg eller ej. Medmindre vi taler om småpenge

Skattekonsulenterne.dk Rådgivning til revisorer og advokater   Bent Zimmermann

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)