Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Storyline- børnebogs- eller manuskriptforfatter søges til nyt online e-learnings univers målrettet de mindre klasser i folkeskolen.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Vi er et lille team der er ved at skabe et nyt online e-learnings univers, hvis formål er at hjælpe og støtte børn i folkeskolen med at lære pensum på en underholdende og interaktiv måde. Det gøres gennem en række interaktive tematiserede øvelser og historier, hvor børnene undervejs skal løse en række opgaver. 

Konceptet er rent teknisk langt fremme, og i første version er vores fokus engelsk undervisning i 5. klasse. Vi mangler at få skåret indholdet til så det bliver underholdende for aldersgruppen, samtidigt med at det passer til engelsk pensum i 5. klasse.

Der er tale om et spændende projekt med samarbejde på tværs af mange fagrupper: Vi bruger professionelle grafikere og speakers til at skabe grafikken og lyden til de historier vi kommer frem til,  og vi samarbejder med Danmarks Pædagoiske Universitet og et seminarie for at sikre, at vi bruger fornuftige pædagoiske principper og at folkeskolens pensum understøttes bedst muligt gennem øvelserne.

Vi søger nu en idérig, kreativ og humoristisk person der kan skabe spændende og underholdende historier/storylines til de interaktive øvelser børnene skal løse. Det er vigtigt at have viden om hvad der fanger og fastholder børn i 5. klasses interesse. Hvis personen tilmed har flair for at udnytte potentialet og spotte de muligheder som et interaktivt online univers giver, vil det være en stor fordel.

Hvis dette kunne være noget for dig eller en du kender, så kontakt mig på stigbn@gmail.com eller mobil: 60 61 12 76.

Med venlig hilsen Stig Nielsson

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 12:14

hvad indebærer jobbet sådan rent tidsmæssigt... for jeg synes umiddelbart det lyder meget spændende... ??

Tilmeldt 14. Jun 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 10:15

I første omgang regner vi ca. med en måneds fuldtidsarbejde, men det afhænger meget af hvad vi i fællesskab finder ud af at ambitionsniveauet skal være. Men et slag på tasken lige nu er 40 små historier, svarende til ca. en om ugen i et skole år.  Hver historie burde kunne skrives på en 3-4 timer. 

De første 40 historier er i første omgang nok til at få afprøvet om online univers konceptet holder. Hvis første version bliver en success, vil der være rigtig meget mere content der skal laves til de senere versioner, der skal målrettesl forskellige alderstrin, i forskellige fag, i mange forskellige lande :-).

Lige nu er vi ved at søge om funding, og hvis det går som planlagt og vi får den funding vi søger om, vil det være fra først i det nye år at arbejdet skal påbegyndes. Vi vil allerede gerne nu have en aftale med en storyline forfatter, da vi for at øge chancerne for at få fundingen, gerne vil præsentere et samlet team i ansøgningen.

Ring evt. til mig (60 61 12 76) eller mail mig dit nummer hvis du vil have mere information om projektet.

Mvh. Stig Nielsson

Tilmeldt 2. Aug 07
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 12:54
Hej

Det lyder ret spændende.. kunne I ikke også bruge nogle illustrationer?... det er nemlig det jeg er god til :-)
Hilsen Bent
Illustration og grafisk design
Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 13:37

Hej Stig

Hvis der i god tid kommer overblik over, hvornår arbejdet skal udføres - så er jeg interesseret. 

Jeg skriver til nettet, konceptudvikler på de fleste medieplatforme og taler til og med børn - så de forstår, smiler og føler sig forstået.

Ser frem til at høre fra dig. 

Mvh.

René 

Fra Svaneke, Bornholm
Tilmeldt 17. Apr 07
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:22

Hej Stig Nielsson

Har du fundet de storyline/børnebogs/manuskript forfattere, du skal bruge for at udvikle det nye spændende undervisningsunivers, du fortæller om ??

Hvis ikke - er jeg nu eller senere interesseret.

Jeg har indtil her i efteråret skrevet, redigeret og udgivet en undervisnings-avis for skolebørn - www.ugeXpressen.dk
Avisen har jeg nu solgt. Men jeg er blevet ret god til at skrive til børn. Hovedmålgruppen var folkeskolens 4.-7. klasse.

Har i øvrigt selv børn i skolealderen. Hvis du senere i forløbet skal udvikle tekster i dansk, historie, samfundsfag m.v. er du velkommen til at kontakte mig.

Mvh

Elisabeth Krogh, elisabeth.krogh@gmail.com

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)