Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Husk nu at lave printervenlige kvitteringer og regninger

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 12:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej alle Aminoer her i sommervarmen.

Jeg er ved at forberede bilag til min revisor, og i den anledning vil jeg gerne komme med en lille reprimande til alle der fakturerer.
Nedenstående er 100 % bruger-betragtninger, og ikke set fra administrator synspunkter.

1. Send faktura til kunden, ikke et link der henviser til en faktura.
Når man handler meget på nettet, har en del mobil-abonnementer, brobizz og diverse andre abonnementer, så er det ret tidskrævende at skulle logge ind 20 forskellige steder og printe 100 regninger ud.
Hvis man får dem på mail, kan man søge i dem, og lynhurtigt sortere og printe ud.
(Ja, jeg printer stadig, har prøvet at lave alle 600 bilag direkte på PC, men det kan ikke konkurrere med print og manuel sortering.)

2. Hvis kvittering/faktura er direkte i mailen, så prøv lige at lave et prøveprint og optimer den til een side.
Jeg får utallige kvitteringer, som også har 3-10 sider med handelsbetingelser etc. De kunne måske bare linkes til.
Og på RIGTIGT mange kvitteringer er der lige 3-5 linier for meget så mailen fylder 2 sider.

Jeg har smidt 3-400 siders print ud pga ovenstående "sjusk".
Og det vil tage mig uforholdsmæssigt lang tid at gå ind på hver postering og checke hvor meget der skal printes ud.

3. Hvis det skal være rigtig fint, så brug ordet faktura istedet for kvittering.
Der er utroligt mange mails med kvittering for ordremodtagelse, afsendelse etc.
OK, det er bare en lille ting, men det ville være et stort skridt for mig :-)

Er der ikke nogen af jer dygtige folk der kan opfinde en E-boks kun for faktura.
Så kan man tilmelde sig hos sin leverandør, og alle regninger bliver også sendt til denne boks, i et foruddefineret format.
Den vigtigste forudsætning for dette system er at det bliver brugervenligt med gode søge- og udskriftfunktioner.
Og så, hvis det virkelig skal flytte noget, skal det være internationalt, så alle udenlandske leverandører kan bruge det.

Det kunne der sikkert laves en god forretning ud af (hvis det ikke allerede findes).

Fortsat god sommer.

Vh

Finn

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

2 giver et problem.

Mange af de ting der står, skal leveres på et varigt medie... Det vil sige et sted hvor shoppen ikke bare kan ændre det. - Så derfor er et link til handelsbetingelserne ikke nok.

Leverer du f.eks. ikke information om returret på et varigt medie, risikere du, at køber kan retunere i 12 måneder i stedet for 14 dage.

Tilmeldt 21. May 08
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Carsten Kvist:

Mange af de ting der står, skal leveres på et varigt medie... Det vil sige et sted hvor shoppen ikke bare kan ændre det. - Så derfor er et link til handelsbetingelserne ikke nok.

Leverer du f.eks. ikke information om returret på et varigt medie, risikere du, at køber kan retunere i 12 måneder i stedet for 14 dage.

OK, det kan jeg godt se.
Men der er mange som ikke sender alle disse lange betingelser.
Er de så i risiko for at få problemer med kunden, fordi de ikke har sendt betingelserne med hver eneste kvittering?

Fra Brande
Tilmeldt 30. Nov 11
Indlæg ialt: 2544
Fra  Miraca Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Finn Petersen:

Carsten Kvist:

Mange af de ting der står, skal leveres på et varigt medie... Det vil sige et sted hvor shoppen ikke bare kan ændre det. - Så derfor er et link til handelsbetingelserne ikke nok.

Leverer du f.eks. ikke information om returret på et varigt medie, risikere du, at køber kan retunere i 12 måneder i stedet for 14 dage.

OK, det kan jeg godt se.
Men der er mange som ikke sender alle disse lange betingelser.
Er de så i risiko for at få problemer med kunden, fordi de ikke har sendt betingelserne med hver eneste kvittering?

Ja.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)