Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel med private i udlandet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen,

Jeg har for et par dage siden besluttet mig for at købe dvd/navigation til biler med videresalg for øje.

Men personen jeg ville købe det fra ønsker at handle således:

------------------------------------------------------
Hello,
Sir i understand you and i am really sory for your money but i am a serios person and i will give you a safe deal using Western Union because i can''t use other method.
Here is the deal:
Send the money to any name that you want(your father,sister,brother)
thru Western Union but in UK so i can verify the payment.
You can prove me in this way that you have sent the money.
When you have made the payment i will call at Western Union and i will ask if the money are sent.
If are i will give you imediatly the shipping details.
When you will receive the goods you must go again to Western Union and change the receiver name(your friend,father,etc.) in mine so i can pick up the money.
I think that is the best deal and safe because i can''t pick up the money if they are sent to any name that you want.
All i want is to see if the money are sent in UK.

This is the only deal what i can make with you if you want of course.
--------------------------------

Er det risikabelt?

Manden er lidt skummel fordi han hele tiden skriver "Reply me soon".

Håber nogen af jer har erfaring med Western UNION.

Tak.

VH
Wassim H.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder rigtig skummelt, jeg ville ikke røre dem med en ildtang...


Dbh Martin
Fra Taastrup
Tilmeldt 2. May 05
Indlæg ialt: 269
Fra  C S Data Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Wu er meget sikkert, forstået på den måde, at du er garanteret at pengene kommer hurtigt frem.

Dog er det (så vidt jeg har forstået) også relativt anonymt. Man møder op ved en kasse, siger navn og kode, og får pengene udbetalt. Der er altså en vis risiko for, at personen bliver svær at spore, hvis han vil fuppe dig.

Jeg ville aldrig selv handle på den måde, med mindre jeg kendte personen godt. Hvis han er i UK har han med garanti en bankkonto i en engelsk bank. Du kan overføre penge til hans konto næsten ligeså hurtigt, og meget billigere.

Inden for EU kan man ALTID anvende SWIFT+IBAN-kode til bankoverførsler, og det koster ikke mere end typisk 20 kr + evt. valutavekslingsgebyr. Det skal ses i lyset af, at WU vist nok koster i omegnen 50-100 kr (kan ikke huske det præcist).


 


Jeg kan godt forstå, du er lidt skeptisk.

Leg og hobby til store drenge og piger hos Onkel Carsten, hvor du bl.a. kan købe HAMA miniperler

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 21:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skrev at min onkel i London kan kontakte dig så er det helenemmere: Se hans svar:

Sir i can''t use Bank Account.I use only Western Union.Like i told you i am a bussines man and now i am in Itlay with bussines but if your uncles it is in UK put the money on your uncles name until you will get the units.

When you will have the units you will chage the money on my name.
Let me know
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvis man kan tale om et vink med en vognstang, så har han nu slået dig i hovedet for 10. gang.
Får du rent faktisk varerne, er han sgu nok i Italien når du skal have service etc.
Glemt det...


 


Dbh Martin
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 27. Mar 05
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Martin bliver du aldrig træt. :-)-Man kan da rolig sige at du er afhængig af din computer. ;-)

Okay okay Martin, jeg har forstået det. Jeg dropper ham. Han havde ellers syge priser. For dem der ikke lige er københavner så betyder syge priser i denne sammenhæng at det er MEGET billigt.

Så må jeg lede efter andre leverandører!!

VH
Wassim H.
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12288
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Nej jeg bliver ALDRIG træt af min computer

Hvis noget virker for billigt, så bliv skeptisk istedet for grådig. Det har jeg selv lært på den hårde måde.
Held og lykke med at finde en anden leverandør.

Dbh Martin
Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

TIL INFO SKER DET HER OFTE.....

 
man får en sweet deal tilbudt fra en eller anden business man / woman i GB og så beder de en om at overføre pengene via WU eller en anden bank - WU er dog mest anvendt - nok fordi de stille færrest mulig spørgsmål.
 
GB har et ry for at huse en del af de her snydere - ligesom man nok heller ikke skal hoppe på den mail med :
 
" I am a relative to the former Oil minister in Nigeria..bla bla bla, please let me have your bank name and account no, on your company letter and with a  sginature, and I guarantee that you will recieve 10 % of the 40.000.000 USD that will be transfered to your account."
 
mit råd er " don´t go there Girl !"
 
handel kun gennem, kendte og godkendte kanaler, og sørg for at sikre dig selv mest muligt.
 
Mvh
Peter
Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 14:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Brug aldrig Western Union så enkelt kan det siges... Enhver person med respekt for sin biks bruger ikke WU, så enkelt er det... 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)