Jeg overvejer at oprette et engelsk selskab gennem http://www.companiesmadesimple.com - mit problem er dog, at jeg ikke kender noget til bogføringsreglerne i england.
Jeg søger nogle som har et UK Limited selskab eller som har kendskab til dette.
Og lige nogle "hurtige" spørgsmål: Vil det være muligt at bruge dinero til bogføringen? Hvordan er reglerne ang. oplysninger til SKAT? Er der noget bestemt man skal være opmærksom på her?
Jeg har ikke kendskab til de engelske bogføringskrav men de er givetvis anderledes end de danske. Det må companiesmadesimple kunne svare på.
Ifht. dansk skat så skal du være opmærksom på at dit engelske selskab vil blive fuldt skattepligtigt til Danmark, hvis selskabets daglige ledelse befinder sig i DK. Den "daglige ledelse" er et lidt fluffy begreb men hvis du i din egenskab af direktør træffer de daglige beslutninger vedr. selskabets drift fra Danmark vil dette være tilstrækkeligt.
I fald selskabet er fuldt skattepligtigt til DK skal du indlevere en selvangivelse til SKAT.
Jeg forstår på dig at du vil oprette et Ltd. for at få adgang til nogle services på det engelske marked (var det ikke sådan?) - et alternativ kunne være at oprette en engelsk filial af et DK ApS/IVS, hvis det er tilstrækkeligt?
Ang. mine grunde til at oprette et engelsk selskab, så er det som Ejendomsinvestor skriver, for at få adgang til nogle services på det engelske marked.
Derudover ser jeg også, at man kun skal af med 19% i Corporate Tax.
Som jeg har forstået det indtil videre, så er det sådan, at man opretter et LTD (hos fx. companiesmadesimple) derefter opretter man en business account i banken (fx Barclays), og når man så sælger noget, så er der engelsk moms på varene - pengen fra salget bliver så sat ind på business kontoen i england, og der betales ikke noget til DK indtil videre.
Når man så giver sig selv løn gennem det engelske selskab, så skal man så betale de 50% i SKAT - og man skal selvfølgelig angive til SKAT hvad man forventer at få i indkomst, ligesom normalvis.
Er det korrekt forstået?
En anden grund til jeg hellere vil have et LTD end et ApS er, at jeg regner med at bruge et co.uk domæne, og så er LTD nok også lidt mere velkendt end et ApS, internationalt set.
Som jeg har forstået det indtil videre, så er det sådan, at man opretter et LTD (hos fx. companiesmadesimple) derefter opretter man en business account i banken (fx Barclays), og når man så sælger noget, så er der engelsk moms på varene - pengen fra salget bliver så sat ind på business kontoen i england, og der betales ikke noget til DK indtil videre.
SÅ enkelt er det nu ikke. Dit Ltd skal først og fremmest overholde de engelske regler til regnskab, skat og moms mv. Men du derudover også (hvis du som ledelse sidder i Danmark) også udarbejde en dansk selvangivelse, som naturligvis skal opfylde kravene til danske forhold.
Nok skal du betale engelsk skat men der skal også beregnes en skat til Danmark efter danske regler. Den danske skat skal så fratrækkes det du har betalt i England.
Og så derudover kommer så skat af løn mv.
Det er ganske omkostningskrævende at administrere et Ltd - både i tid og penge - hvis man ikke selv opholder sig i England.
/Henrik
PS companiesmadesimple har et tilknyttet revisionsfirma, som er ganske professionelt.
du skal lige checke alder for indlæg - jeg kan se du er helt ny her - velkommen - men du svarer på et 3 år gammelt indlæg som nok er løst nu må man håbe
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
If you want to register your company you need to go to Company Registration Services, to provide a legal service by a legal adviser. Angel Trust Family to provide the same services, in the UK and is a leading brand name in the UK. that helps manage your assets (money, land, investments, or buildings).
Visit for more inforamtion: https://theangeltrust.com/services/company-registration-services/