Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms ved salg af vare til Norge.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.

Jeg har lige et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe mig med:

Det er sådan at jeg køber nogle vare i Frankrig uden moms, varene har T2 status dvs de er cleared for afgifter mm. varne bliver derefter sendt hjem til mig i DK, hvor jeg planlægger atsælge dem til norge.

Jeg ved at når jeg sælger til privatpersoner i Norge skal der ikke pålægges dansk salgsmoms på varen. Hvis jeg køber en vare for 100 kr udgør købsmomsen 25 kr ergo kan jeg trække de 25 kr fra, hvis jeg så sælger en vare til Norge på 200 kr uden moms, har jeg altså en fortjeneste på 125 i det jeg får min købsmoms tilbage, da den ikke har nogen salgmoms at blive trukket fra, da der ikke sælges med moms på til Norge er dette korrekt forstået?

Og hvilke betingelser gør sig gældende for at SKAT kan accepterer man sælger til norge skal de have nogen ekstra dokumentation på fakturaen eller lign? hvis jeg sælger vare til Norge er de vel ikke interesseret i at betale en høj pris hvis der kommer afgifter/ moms på den vare jeg sælger af det norske told/skat system vil der gør det? 

Mvh

Alexander 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:46

Mrxanderson:

Jeg ved at når jeg sælger til privatpersoner i Norge skal der ikke pålægges dansk salgsmoms på varen. Hvis jeg køber en vare for 100 kr udgør købsmomsen 25 kr ergo kan jeg trække de 25 kr fra, hvis jeg så sælger en vare til Norge på 200 kr uden moms, har jeg altså en fortjeneste på 125 i det jeg får min købsmoms tilbage, da den ikke har nogen salgmoms at blive trukket fra, da der ikke sælges med moms på til Norge er dette korrekt forstået?

Fra 8900
Tilmeldt 9. Feb 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 08:52

Hvis du køber noget til 100 kr. incl. moms er momsen 20 kr. og ekskl. moms 25 kr. Som jeg forstår køber du en varer for 100 kr. incl. moms og sælger den til en person i norge til 200 kr. Det vil sige du tjener 120 kr. Men havde du ikke købt vareren i Frankrig uden moms?

Nej og Ja

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12914
Skrevet kl. 08:54

Mrxanderson:

Jeg forstår simplethen ikke hvad du med det du mener. Du kan da ikke fratrække en købsmoms du ikke har betalt (du købte jo varen momsfri).

Ravn

Tilmeldt 25. Jul 06
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 00:36

Hej Mrxanderson

Den med at du kan trække momsen fra ved varekøbe i Frankrig går ikke. Tværtimod skal du lægge erhverelsesmoms til varen pris inkl. fragt. Erhvervelsesmomsen kan du dog trække fra igen, så den er uden økonomisk betydning.

Når du sælger varer til Norge skal du kunne bevise overfor Skat at varen rent faktisk er sendt ud af EU. Det kan du f.eks bevise med din pakkelabel eller en postkvitting fra posthuset. Nordmænd må gerne modtage pakker til en værdi under 200 Nkr uden de skal betale moms/afgift.

Håber du kan bruge det.

Mvh

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)