Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er dette lovligt

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 12
Indlæg ialt: 52
Skrevet kl. 04:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle, jeg er blevet meget fascineret af en website som er en af de eneste i Danmark af, er det lovligt at lave samme koncept hvor min side lige den 60-70 % med lidt redigerning på min side? 

Mvh !

Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 05:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 10 person

Før du begynder at lave websites skulle du måske passe din skolegang og lære at stave og formulere dig korrekt. Tekst er trods alt en stor del af det at lave et site. 

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2667
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

ericdk2008:

Før du begynder at lave websites skulle du måske passe din skolegang og lære at stave og formulere dig korrekt. Tekst er trods alt en stor del af det at lave et site.

Den kommentar var upassende.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra Ringe
Tilmeldt 5. Jul 14
Indlæg ialt: 217
Skrevet kl. 07:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den er altid svær. Jeg ville vælge et helt unikt design, så der ikke var noget at være i tvivl om :) 

Og benyt endelig chancen til at gøre konceptet endnu bedre - find svaghederne og lav de nødvendige ændringer - det er så meget lettere og billigere, hvis man gør den slags før man går i luften :)

Held og lykke med projektet :)

Fra Borre
Tilmeldt 4. Oct 10
Indlæg ialt: 108
Fra  Gundersen IT Skrevet kl. 08:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt enig i at det var upassende og unødvendigt med sådan en kommentar.

Der skulle ikke være noget problem i at du laver en hjemmeside med den samme idé eller koncept. Men du må selvfølgelig ikke direkte kopiere konkurrentens hjemmeside, tekster eller billeder.

Men hvis du vil sælge det samme produkt eller den samme tjeneste, så skulle der ikke være noget problem i det. Du skal selvfølgelig bare sørge for at du rent faktisk kan få fat på produktet. (Kan være et problem hvis konkurrenten f.eks. har en eksklusivaftale med producenten)

Freelance .NET programmør. Se profil for mere info. - Leder du efter en online Engelsk Dansk ordbog?

Tilmeldt 18. Oct 06
Indlæg ialt: 221
Skrevet kl. 08:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Maj:

Den er altid svær. Jeg ville vælge et helt unikt design, så der ikke var noget at være i tvivl om :) 

Og benyt endelig chancen til at gøre konceptet endnu bedre - find svaghederne og lav de nødvendige ændringer - det er så meget lettere og billigere, hvis man gør den slags før man går i luften :)

Held og lykke med projektet :)

Lyt til Maj, hun har fat i noget af det rigtige !

Fra Aarhus C
Tilmeldt 9. Sep 10
Indlæg ialt: 140
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig rigtig forstået idéen med, at man decideret laver noget ud fra andres hjemmesider.

Kan sagtens følge det med, at man kan finde inspiration hos andre. 
Men ligefrem at "bruge" 60-70% fra den anden side, og så selv redigere lidt forstår jeg simpelthen ikke?

Har selv oplevet, at en af mine sider nærmest blev kopieret til mindste detalje, og det er så at sige; pisse irriterende.

Jeg er lidt af den opfattelse, at dem som arbejder på denne måde, prøver at komme lidt nemt omkring det hele, og har den opfattelse:

"Hvis det virker for andre, så er det jo ligeså nemt bare at lave noget magen til og gøre det samme."

Men fordi din side kommer til at ligne den anden nogenlunde, så er det jo ikke ensbetydende med, at det virker ligeså godt for dig, som det gør for dem.

 

Anmeld og bedøm din udlejer på: Lejendom.dk

Fra Gørlev
Tilmeldt 25. Sep 10
Indlæg ialt: 564
Fra  Rohdemedia Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ericdk2008:

Før du begynder at lave websites skulle du måske passe din skolegang og lære at stave og formulere dig korrekt. Tekst er trods alt en stor del af det at lave et site. 

Man skal starte med, at feje for sin egen dør. :-)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)