Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig oplevelse med Amino

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47159
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

det er jo som John N fremhæver, lige så nødvendigt med kvalitetscheck på amino medlemmer som på alle andre man gør forretning med. Om CVR check ville rette meget op på det tror jeg ikke

Jeg synes der er en del herinde, som jeg kender så godt alene gennem deres store deltagelse i debatten og højt niveau, at det alene ville udgøre en væsentlig faktor i kvalitets check - men ellers gælder det jo referencer man selv kan tale med og andet, inden man sætter opgaver ud.

Jeg har ikke læst hele tråden, men synes måske stadigt godt Amino kunne ha et rating system for folk der udfører opgaver for freelancer. Der vil stadigt kunne være uretfærdigheder i ratings, men selve viden om, at man når arbejdet var udført kunne få et antal stjerner eller andet - måske lige frem en kort tekst i stedet - med ret til kort svar fra freelanceren - kunne måske godt holde de mest useriøse lidt på sporet

I mangel på det, er det enkelt, stil helt samme krav til amino medlemmer - freelancer eller ikke - som til folk fundet gennem telefonbogen - OG se til at ha aftaler og kravspecifikation højt prioriteret i alle fald

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 11:55

Thomas Frost:
Jeg vil gerne gentage et råd jeg efterhånden har givet mange gange. Når det kommer til webudviklere, håndværkere, massører og alt muligt andet, så sørg for at få nogle anbefalinger.

På den måde er der jo ingen nystartere der kan komme ind på markedet!

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 12:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Fru Hartmann:

Thomas Frost:
Jeg vil gerne gentage et råd jeg efterhånden har givet mange gange. Når det kommer til webudviklere, håndværkere, massører og alt muligt andet, så sørg for at få nogle anbefalinger.

Men nu er det jo heller ikke det tråden handler om :-) Det handler om hvordan man undgår at blive snydt.

Så kan man lave en tråd omkring hvad nystartede kan gøre for at tiltrække kunder, og der er MASSER af ting.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 12:02

John, du skriver:"
Jeg har ikke læst hele tråden, men synes måske stadigt godt Amino kunne ha et rating system for folk der udfører opgaver for freelancer. Der vil stadigt kunne være uretfærdigheder i ratings, men selve viden om, at man når arbejdet var udført kunne få et antal stjerner eller andet - måske lige frem en kort tekst i stedet - med ret til kort svar fra freelanceren - kunne måske godt holde de mest useriøse lidt på sporet".
Hvis du tjekker Amino Freelancer en gang mere, og eksempelvis ser Dorthes profil, vil du opdage, at ratingstjernerne allerede eksisterer. :-)

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:03

Fru Hartmann:
sådan er det jo - nystartede virksomheder skal over en hurdle i forhold til referencer. Det er derfor de må indkalkulere det at være billigere med de første opgavet og aftale at de mod at yde noget særligt til prisen (hastighed i arbejde/osv) modtager en positiv reference.  Det er også en mulighed at nystartere indgår en tydelig aftale, men ikke får penge up-front.

Det er en startomkostning helt på linie med alle andre startomkostninger - Trøsten er, at nystartede så ofte har færre udgifter - sidder hjemme - ikke har ansatte osv  men der skal sættes penge af til at løbe enhver forretning igang

Fra 4261
Tilmeldt 14. Feb 09
Indlæg ialt: 4217
Fra  RÅD & MAL Skrevet kl. 12:11

John Nielsen:
Hvis du tjekker Amino Freelancer en gang mere, og eksempelvis ser Dorthes profil, vil du opdage, at ratingstjernerne allerede eksisterer. :-)

Men nu er der også de situationer, hvor vedkommende opgaveløser er på Freelancer, også med "fine" anmeldelser.

Men pågældende opgavestiller har ikke udbudt opgaven igennem Freelancer, så kan vedkommende opgaveudbyder vil ikke evaluerer igennem Freelancer systemet ??? Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:15

John Nielsen:
sorry - jamen det er jo bedre end intet - måske alligevel overvej kort tekst med mulighed for svar fra freelancer, men erkender jeg kunne jo godt ha checket inden

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:34

Dan Storm:
Man får hvad man betaler for. Men jeg ved godt det er en ilde set holdning her på Amino.

Hold nu kæft, rent ud sagt.

Jeg har set masser af unge friske mennesker starte op med billige tilbud på Amino, og levere fremragende resultater.

Omvendt har jeg hørt om folk som har betalt 20-40.000 for en Prestashop, som blev lukket ned kort tid efter, fordi leverandøren ikke 'havde råd til' at betale for sine servere. Men mod en 'beskeden' forudbetaling på 10.000 kunne de åbne shoppen igen.

- og alt muligt derimellem.

Så nej, man får sjældent hvad man betaler for.

Tilmeldt 9. May 11
Indlæg ialt: 932
Skrevet kl. 13:42
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Dan Storm:
I har jo ret til jeres holdninger.

Big Smile Her vil jeg citere Lasse Rimmer:

"Du har din mening, og jeg har min mening. Og hun har sin mening, og vi har vores meninger, og I har jeres meninger, og de har deres meninger."

- folk, der er gladere for at bøje stedord end for at argumentere.

Tilmeldt 10. Jun 14
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 14:14

Har fået mange opfordringer til at løfte sløret for, hvem der stod bag dette fuptilbud, det vil jeg hermed gøre, det er så op til Amino om de vil slette mit indlæg.

Det drejer sig om [Fjernet af moderator] 2 referencer henviser til firmaerne [Fjernet af moderator] og [Fjernet af moderator]. Snyderiet er så åbenlyst at det næsten

får smilet frem, f. ex. er kontakt email i [Fjernet af moderator] angivet til [Fjernet af moderator], og der er flere grelle smuttere.  Et lille check på Google viser at xxxx  bor i et ganske almindeligt parcelhus med sin mor, [Fjernet af moderator] må så ligge i baghaven.

Konklusion: Det er min egen skyld, jeg ikke havde checket op på disse referencer, inden jeg entrerede med vedkommende, der er trods alt rigtig mange

muligheder på nerttet i dag. Problemet er nok mere udtalt indenfor hjemmesider og IT generelt, hvor mange småbumsede, fastfood-ædende teenagedrenge prøver

at tjene en ekstra skilling.

Som nævnt i mit indlæg fik jeg også et tilbud fra Pakistan. Underligt at ingen har kommenteret på det, jeg troede Amino var et forum, der var til for at hjælpe danske iværksættere, men det er åbenbart acceptabelt og OK.

Side 3 ud af 7 (61 indlæg)