Har nu siddet og læst en del uden rigtig at blive klogere, men har fundet et par produkter hvor jeg ikke helt kan se om det er lovligt for butikken at skrive at varen ikke kan returneres:
"Bemærk venligst, at dette produkt ikke kan returneres. Når du har bekræftet din bestilling af dette produkt kan det ikke afbestilles eller returneres."
Der er ikke tale om et produkt der bliver specielt lavet til kunden i en custom rød larkering eller lign, så kom bare til at undre mig over hvad der i dette tilfælde gør at de kan skrive sådan ?
- Egentlig mest for at blive klogere på reglerne, for har ikke selv lige kunne finde det "hul" de bruger, eller er jeg blind ?
For privatkunder er den meddelelse heller ik lovlig... Da det er et standard produkt, SKAL de yde 14 dages fuld returret + ifølge de nye regler, skal de tage produktet retur, også selvom det har været brugt, dog med en værdiforringelse til følge...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.
Det er sikkert fordi det er en bestillingsvare. Det kan eventuelt også være at produktet rent faktisk først bliver samlet ved bestilling. Kan også se at der er ukendt leveringstid på. Jeg kan godt se hvorfor du er nysgerrig :) men som sagt er det måske fordi leverandøren og forhandleren har en aftale om at producere ved bestilling.
Det er sikkert fordi det er en bestillingsvare. Det kan eventuelt også være at produktet rent faktisk først bliver samlet ved bestilling. Kan også se at der er ukendt leveringstid på. Jeg kan godt se hvorfor du er nysgerrig :) men som sagt er det måske fordi leverandøren og forhandleren har en aftale om at producere ved bestilling.
Men den grund fritager dem ik for loven om fjernhandel... De skal yde 14 dages fuld returret, når kunden ik har indflydelse på at lave produktet unikt...
Jeg tror mere, at det skyldes, at beskeden er målrettet erhverv, og at de har glemt at differentierer de to sider, dvs samme tekster både til erhverv og private...
Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.