Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Eksport til vietnam

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at starte min virksomhed, hvor jeg bl.a. vil importere  og ekportere varer fra China og Vietnam. Jeg har kontakter til virksomheder Kina, hvor de kan producere tekstil og alt indenfor metal.

I først omgang vil jeg gerne hører hvordan det fungere med at eksportere varer til vietnam, med angår papir arbejde og om der skal afgifter når varer skal ud af EU land.

Hvis der er nogen som kender billigere container shipping er jeg også meget interesseret i det, da jeg er i gang med at søge efter shipping muligheder. Container snakker jeg om container på omkring 20 - 24 tons af gangen.

MVH Say

Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 09:50

det var godt nok nogle tunge containere, så skal du være opmærksom på at fragtpriserne er presset temmelig højt op i øjeblikket på de meget tunge containere...

Kontakt et speditørfirma for at høre vedr. priser og dine muligheder...

Tilmeldt 15. Aug 06
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 12:41

Ved export fra DK til ikke EU lande (eks. Vietnam) er der ikke afgifter på, hvilket der iøvrigt heller ikke er på varer til EU-lande. Der udstedes dog en helt alm udførsel med dit SE# som afsender - til dit regnskab/bogholderi.  (der er dog specielle regler for restitution - typisk fødevarer ol., så nok ikke relevant for dig)

Hvordan det ser ud mht indførsel af varer i Vietnam og om der kræves specielle dokumenter el. tilladelser - kontak evt admbassaden el udenrigsministeriet.

Mht priser så bør niveauet for 1 stk 20'dc fra Dansk havn til Ho Chi Minh City (CIF) ligge i omegnen af dkr 7000, men  som nævnt tidligere så kontakt et par speditører og få nogle skriftlige tilbud på oplastning, fragt, transportforsikring og den slags. Hvis de priser du får er rigtig meget højere end angivet og du har aktuelle forsendelser, så er du velkommen til at kontakte mig.  

Mvh 

Tilmeldt 21. Oct 07
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:16

tak for svaret og det er faktisk frost varer jeg transportere.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)