Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af formue i ApS eller A/S?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminofolk

Jeg har længe gået med tanken om at flytte mine private investeringer over i et selskab. Sagen er nemlig den, at jeg, på trods af skatteoptimering, ofte ender med at realisere over 49.200kr per år. Dette betyder, at jeg ender med at betale meget høj skat, hvilket gør det svært at udvikle min formue optimalt.

Jeg tænkte derfor på at oprette et A/S eller ApS. På denne måde ville jeg kunne gro min formue og kun betale selskabsskat (så vidt jeg har forstået). Jeg er godt klar over at en dag, jeg skal have pengene ud igen, bliver jeg beskattet endnu en gang, og den samlede beskatning ender på ~42%. Dette betyder dog ikke så meget for mig, da pengene ikke skal ud af virksomheden igen i en lang periode. At flytte det hele over i et firma betyder også, så vidt jeg har forstået, at jeg kan flytte mange af mine investeringsmæssige udgifter (dataabonnementer, aviser osv.) over i firmaet og trække det fra i skat. 

Jeg er klar over, at jeg ved at køre mine investeringer gennem et selskab bliver beskattet via lagerbeskatning i stedet for realisationsbeskatning. Dette har dog heller ingen betydning, da jeg indtil videre har ændret min portefølje (og derved realiseret tab/gevinst) 1-3 gange per år. 

Mit egentlige spørgsmål ligger i om ovennævnte overhovedet giver mening, eller om jeg har glemt noget væsentligt? Ydermere er jeg interesseret i et overslag over, hvilke årlige udgifter jeg vil have i et ApS eller A/S i forbindelse med revisorer og andre nødvendigheder. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:16

I alle fald bare kort:

Hvis du taber penge så kan du max fradrage hvad der svarer til selskabskapitalen - resten vil være underskud i selskabet og give 0 i kapital men ikke andet fradrag end tab af selskabskapitalen som aktieindkomst

Din selskabsbeskatning af overskud vil være 24,5% og hvis du lader det stå og hæver som udbytte, vil du ha samme regel som nu for udbytte til 27% og hæver du som løn vil de 44% ca i skat være på toppen af den allerede betalte selskabskapital

Jeg ville tage en konkret vurdering af de ting som aviser, internet osv opvejer fordelene ved at kunne fratrække evt tab fuldt (til aktieskat værdi) I doubt it

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 14
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 00:42

Hej John

Skulle du have et link til et sted, hvor jeg kan læse nærmere om det førstnævnte? Kan med det samme se, at det er et punkt, der skal overvejes nøje, men det kræver, at jeg har sat mig lidt bedre ind i det først. 

Dernæst vil jeg sige, at hele idéen med firmaet er, at pengene IKKE skal ud igen. De skal simpelthen bare udvikles til den mest fordelagtige skat. Har planer om på sigt at bruge selskabet til opkøb og udlejning af ejendomme, når formuen har udviklet sig tilstrækkeligt. Udviklingen sker trods alt hurtigere ved 24,5% selskabsskat end de små 40% kapitalbeskatning, jeg nogle år når op på. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46694
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:51

med det første er det jo helt alm. selskabsskat - man kan jo ikke trække et underskud i selskabet fra i andet end i et senere overskud og hvis man akkumulererer underskud og det KAN jo ske, så er max underskud = kapitalen når vi taler underskud - men du tjener godt skriver du, så tag en revisor til den konkrete vurdering, vi taler om få tusind kroner for et råd baseret på de helt konkret tal

Dernæst er der ikke meget ide i et firma hvor pengene aldrig skal ud igen, men mindre man er uafhængig af penge. Man kan godt spare op til 24,5% skat men det sekund man vil købe ferie, hus, hjælpe børn osv - så rammes man af personskat og den kan jo let blive topskat, hvis man bare lader pengene stå og "yngle" i selskabet.

Sooner or later - vil du garanteret ha pengene ud, og det du kan ha i fordel er, en 24,5% skat mens du venter på at hæve dem, med dårligere fradragsret + risiko for at ryge i topskat med overskud. Du ryger ikke i små 40% i øvrigt. Du ryger i 27% op til grænsen og rent 42% over grænsen og det er stadigt under topskat trods alt. Lav ikke beregning ud fra 2011, 2012 og 13  som var gode år, lav den ud fra år der faktisk for første gang i lange tid har vist, at aktier kan give negativt afkast over en 10 års periode

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)