Hej
Her er lige et overordnet regnestykke hvor i kan indsætte de forskellige timepriser på de forskellige overordnede ydelser og gange det med samlet timeantallet.
Design og Produktion:
([Timepris for design, udvikling og implemetering] x [timeantal])
plus
Indholdsproduktion:
([Timepris for tekstarbejde, SEO af tekst, links osv., produktfotografering og billedebehandling] x [timeantal])
plus
Projektledelse:
+ 10-15% ([Timepris for projektledelse og test] x [timeantal])
plus
Software
+ Software og moduler, support, undervisning og licens
-----------------------------------------------------
Resultat
= jeres pris + buffer tilrettelser osv.
-----------------------------------------------------
Vedr. timeprisen ja, så er I, som jeg kan stå ikke etableret eller arbejder med dette fuldtid(er forstået korrekt?), så det kan være svært for kunden at få en forsikring om af de også har en løsning imorgen, eller når I lige pludselig ikke gider længere.
Så afhænger prisen også af hastigheden, jeg har arbejdet med design i mange år og det du er en time om, det er jeg højest sandsynlig en "smule" hurtigere til. Og så er det der med at få tingene til at se "rigtig" ud, kvalitet og lave design der sælger og optimering af brugerforløb og bla bla.
Jeg igennem alle årene arbejdet med rigtig mange forskellige virksomheder, freelancer på mange forskellige niveauer og generelt vil jeg kune dele dem op efter timepris på følgende måde:
Bi-jobbet:
ca. 150-300 kr.pr. time
Nystarteren og semi freelanceren:
ca. 200-400 kr.pr. time
Fulltime freelancer:
ca. 450-600 kr.pr. time
Mindre kreative bureauer 2-5:
ca. 600-900 kr.pr. time
Mellem store kreative bureauer 6-(15/20):
ca. 900-1200 kr.pr. time
Større kreative bureauer 15-?:
ca. 1200-? kr.pr. time
Ovenstående er meget generelle(så det bliver mellem os
) og kan kun bruges til at give jer en ide, om at prisen følger omkostningerne pr. time.
Men disse priser hænger meget sammen med personernes/virksomhederne referencer, beliggenhed, ansattes kompetencer og erfaring osv.. Så ja, man kan ikke give et endelig svar, men jeg har forsøgt ganske kort at belyse nogle af faktorerne.
Håber det give jer et hint om hvad I kan overveje når i prisfast sætter jeres ydelser. Men det bedste er nok at starte lidt ydmygt til at starte med for lige at få lidt erfaring med, hvor lang tid projekterne tager og dernæst beregne jeres omkostninger, og så finde ud af hvor stort et BD i vil have, også giver det sig selv.
Men husk, det er kunderne og kærligheden til det du laver der er i fokus, ikke pengene.
Rock N Roll -
- så ud og gi den gas.