Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lidt bogføringshjælp fra DINERO eksperter....?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. May 14
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle

Ok sagen er den at jeg har købt visitkort, og andre ting og sager fra Vistaprint. Før jeg skulle til at betale/bekræfte ordren, spurgte de mig om jeg havde et momsnummer, som jeg svarede JA til (som jeg har). Nu fik jeg så varene UDEN moms. Så langt så godt. 

Problemet er nu at jeg skal have det bogført i Dinero, men når jeg går ind under "køb" så kan jeg ikke indtaste beløbet UDEN moms. Min regning blev 301,60 kr excl moms, men når jeg taster de 301,60 ind, så regner Dinero det ud til at beløbet er 241 kr + 60 kr moms. Nogen der kan hjælpe med det, så jeg kan få indtastet rigtigt ind?

Spørgsmål nr 2 :

Jeg har både købt visitkort og andre ting og sager (kuglepen osv) også til firmaet. Skal de 2 ting bogføres hver for sig, eller skal man bare taste hele beløbet ind for markedsførings-produkter under et?

Spørgsmål nr 3 :

Fragten blev 188 kr - er det noget man skal bogføre for sig selv under "KØB - fragt med moms / uden moms" eller skal det bogføres som samlet for hele fakturaen/regningen?

MVH

Saaya

Fra Sorø
Tilmeldt 3. Jun 14
Indlæg ialt: 21
Fra  DOBSON - Regnskaber & Bogføring Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Saaya

Dinero kan desværre ikke undertrykke moms på sine konti - det betyder, at du er nødt til at oprette en ny konto uden moms kode i din kontoplan.

Er de ting du har købt til at give væk til kunder? i så fald opretter du en ny konto under salgsfremmende omkostninger, som du kan kalde 'reklameartikler u.moms'

Er de kun til internt brug, så opretter du en konto under administration der hedder 'kontorartikler og tryksager u.moms'

Fragten kan du ganske rigtigt splitte fra, hvis du ønsker det, og føre under fragt u.moms.

Håber det hjalp dig!

Fra København S
Tilmeldt 17. Jul 07
Indlæg ialt: 498
Fra  Amino ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du benytter købsfunktionen i Dinero, så kan du vælge hvor du har købt dine varer fra, hvis du her vælger EU, vil der ikke blive udregnet moms af dit køb

De bedste hilsner
Morten 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Morten Rasmussen:
Hvis du benytter købsfunktionen i Dinero, så kan du vælge hvor du har købt dine varer fra, hvis du her vælger EU, vil der ikke blive udregnet moms af dit køb
ikke så vild med formuleringen, for der udregnes jo netop I Dinero jo korrekt import moms af købet

Når du køber fra EU (og jeg mener vistaprint er fra EU/holland) så skal der angives importmoms.

Importmoms udregner dinero automatisk når du bruger konto - varekøb EU eller konto varekøb Verden og du skal altså bare vælge om det er varekøb (som vistaprint visitkort) eller ydelse - som dropbox eller software abonnement og om det er fra EU - eller verden = uden for EU men IKKE momsfrit køb fra Danmark.

Jeg synes klart Dinero mangler en konto til varekøb og ydelseskøb uden moms fra Danmark, hvis man handler med ikke momsregistrerede. (er i alle fald ikke i min kontoplan)

Når du her vælger varekøb EU så regner dinero selv 25% af prisen inkl, fragt ud som importmoms under salgsmoms og helt samme beløb lægges så på købsmoms, hvorved det intet koster dig, men når du ser momsangivelsen vil din samlede salgs OG købsmoms være gået op med 25% af prisen på visitkortene

Du må derfor ikke regne med at den ikke regner moms ved brug af varekøb verden, tværtimod regner den korrekt importmoms som du kan læse mere om, hvis du vil forstå hvordan - det er delt i importmoms varer og ydelser og i EU og verden som du ser i de fire skemaer i DETTE LINK

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 1185
Fra  Dinero Skrevet kl. 08:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)