Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af køb af ydelse til virksomheden, men betalt privat - Dinero

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg har netop købt en ydelse til min hjemmeside, og skal til at bogføre den på Dinero.

Jeg betalte for denne ydelse med min private konto, da jeg endnu ikke har fået min erhvervskonto endnu, som jeg nok får her senere på ugen :) så skal dette køb bare bogføres som et helt normalt køb fra bank beholdningen? eller hvad skal det? Og lige et hurtigt spørgsmål igen, når jeg vil lave et privat indskud i virksomheden, hvordan bogføres dette så i dinero?

Tak for hjælpen på forhånd.

-Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46625
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:57

i begge tilfælde bogfører du det du har betalt selv eller har indskudt - på konto for privat indskud som du finder i status under egenkapitalen

Når det er ydelsen, så udgift - ydelse køb (vel med moms hvis det er i DK eller uden) og modkonto også privat indskud - når du bare skyder penge ind .- privat indskud og modkonto den erhvervskonto du får og hvor du kan skyde pengene ind

Når du har tjent nok til at få pengene igen, bogfører du fra din firma bank og med privat ydelse som modkonto så den går i 0 (eller ned)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 00:35

Så min procedure for dette er følgende:

Oprette et nyt finansbilag, eventuelt med den faktura jeg betalte privat, hvor konto er "600160 - Indskudt kontant" Og derefter det beløb jeg betalte hvilket var 200 kroner "200" da det er en udgift.

Modkonto bliver så "ydelse køb med moms" da det er i DK?

og så når jeg skal trække de penge hjem igen, eventuelt efter jeg har tjent nogle på kontoen, så er det bare at køre den fra min bank som konto, og privat indskud som modkonto?

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 15:44

Bump, står nemlig og er ved at bogføre nogle ting i mit regnskab :)

-Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ja hvis regningen er med moms som jo vil fremgå - men du må jo ikke regne med at kunne spørge om hver bogføring med kontonummer osv - der kommer jo masser af svære, ydelseskøb EU, repræsenation, transport osv

Jeg tror jeg ville ofre et kort kursus hos f.eks. www.regnskabsskolen.dk som både gør ting let forståeligt, sikkert sparer skat og problemer og afholdes med mellemrum, kort tid,  folk som dig der starter fra bar bund ofte, og til meget rimelig pris

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 16:24

Tak for svaret, det er noget jeg helt klart vil tage til mig!

-Martin 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27

god vind med projektet - 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)