så ved du jo også at du ikke skal trække moms fra - du kan jo kun trække moms fra hvis der har været moms på = dansk moms og sælger var dansk momsregistreret osv. Kun den moms kan trækkes fra, alt andet - reverse charge, EU moms, uden for EU er statistik der ikke giver fratræk men udelukkende angives korrekt så længe du køber til firmaets brug HVIS du f.eks. købte en computer i firmaet OG du skulle ha den 50% privat/50% firma, så ville du skulle lægge 25% af værdien på i salgsmoms men kun måtte trække halvdelen fra i købsmoms (svarende til firma brugsandelen). Det er netop fordi importmoms KUN er "gratis" når du køber til rent firmabrug - og eller skal du betale moms som alle andre med privatbrug vh John H |
Hejsa,
Jeg har læst tråden, og mit spørgsmål falder lidt imellem. Jeg har købt noget så simpelt som en trådløs mus i en lufthavn i Tyskland til den nette sum af 39.99Eur, hvoraf 19% er Tysk moms.
Da musen udelukkende skal bruges til firma pc, ville jeg mene at jeg ville kunne trække momsen fra. Men da den jo blev betalt i tyskland allerede, kan jeg måske ikke trække den fra nu!!
Eller er der en snedig måde at få den bogført på i Dinero, så det både er lovligt og jeg vil kunne trække de 19% fra i min danske momsregnskab?
Det er ikke så meget beløbet her på små 8Euro som det er princippet! Kunne jo have købt en dyr PC i en almindelig butik et sted i EU, og så bliver det jo et anseeligt beløb!
På forhånd tak
Kristoffer