Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Handel mellem EU lande

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jul 14
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er i gang med at kigge på et idéoplæg, hvor jeg køber varer hos en virksomhed i ét EU land og sælger online til private i et andet EU land. Varen bliver shipped direkte fra virksomheden i EU landet til den private køber i det andet EU land - altså i virkeligheden drop shipping.

Hvordan er reglerne ift moms og skat af den slags? Er det præcis de samme regler som hvis sælger havde solgt mig et parti varer, sendte dem til mig og jeg selv shipped dem til køber? 

Mit eget gæt er, at jeg skal betale 25% EU-erhvervelsesmoms af købet og alm. 25% moms af salget, hvorefter jeg kan trække EU-erhvervelsesmomsen fra som købsmoms. Korrekt?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12944
Skrevet kl. 18:59

Er du moms registreret køber du varen af din leverandør uden moms.  du opkræver dansk moms  (25 %) af dit varesalg .

Tilmeldt 6. Jul 14
Skrevet kl. 19:03
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12944
Skrevet kl. 19:28

Typisk SKAT de formulere sig utroligt uforståeligt.

Nej der skal ikke betales moms hvis du køber vare hos en leverandør i EU.  Oplyser du dit moms nr. til din leverandør vil der ikke blive opkrævet moms af dit varekøb.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:39

LaVar:
25% EU-erhvervelsesmoms af købet og alm. 25% moms af salget, hvorefter jeg kan trække EU-erhvervelsesmomsen fra som købsmoms

Du beregner selv EU-erhvervelsesmoms af købesummen. Beløbet trækker du samtidig fra som købsmoms. Ved salg til private lægger du moms på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46708
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:47

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jul 14
Skrevet kl. 22:32
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen til jer alle - og især til John Hannover, det står virkelig meget klart på din blog (som jeg helt sikkert skal have læst en del mere på)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)