Dette er et rent hyoptetisk spørgsmål ang. afregning af eventpiger osv. Det er ldt langt men håber på svar :) Lad os sige jeg har et eventbureau med eventpiger, modeller og strippere. Her kommer spørgsmålet historien så! Jeg har en eventpige som jeg laver en kontrakt med, i kontrakten står der at de ikke bliver ansat i eventbureauet men at jeg for deres accept til at henvise forskellige jobs til dem, som de så kan sige ja eller nej til dem. Dvs. jeg står som mellemmand mellem kunden og eventpigen og forhandler på deres vegne deres honorar og vilkår. De bliver også registreret på min hjemmeside med billed og info, men ikke tlf. nr og kunden kan så udvælge de piger han vil og ringe til mig efterfølgende. mht. fakturering. rent teoretisk eksempel. Jeg for et opkald fra en kunde som skal bruge en eventpige på lørdag i 2 timer, jeg fortæller kunden det koster 1000,- i alt for 2 timer.og de 1000,- skal betales til pigen. kunden accepterer. Jeg finder herefter en eventpige til jobbet og hun tager ud til kunden lørdag og arbejder to timer, enten inden eller efter arbejdet har pigen lavet en kvittering med kunden på 1000,- og fået pengene. Jeg sender så en faktura til pigen på 400,- og markere den "henvisningprovision" og hun overfører pengene til en konto eller betaler kontant. Mine spørgsmål er så: 1. ved at gøre det på denne måde, står eventpigen selv for at indberetter hendes løn til skat? ja/nej 2. Eftersom henvisningen fra mig er en udgift for eventpigen, burde hun kunne trække det fra i skat? ja/nej, så hun ud af de resterende 600,- reelt kun skal betale skat af de resterende 200,- og på den måde få en højere timeløn frem for at skulle betale skat af de fulde 600,- uden at kunne trække noget fra. 3. Ved at eventpigen ikke er "ansat" i eventbureauet men kun er registreret på hjemmesiden og henvisningskontrakt, som gratis formidling fra firmaets side, skal firmaet(eventbureauet) vel ikke have nogen arbejdsskade/ulykkesforsikring på de piger/drenge der er på en "henvisningskontrakt" med bureauet. eftersom de reelt set ikke er ansatte i firmaet, men at firmaet blot formidler jobs til dem og de selv står for at afregne med kunden. |
Ingen svar at få ??