Jeg kan se når jeg søger på fest-ting at Ranum Teltudlejning har adskillige domæner, hvorpå de samme sider ligger. F.eks. talerstol.dk - og flere andre. Jeg kan se at det måske er smart fordi der så er flere sites der bliver indekserede og dermed større chance for at blive fundet, men hitsne bliver jo også spredt så og det betyder at hvis de ikke betalte sig fra det, ville de sandsynligvis ikke ligge øverst på side 1. Det er altså dyrt og mindre effektivt det de gør - eller hvad? For jeg mistænker at de har haft fat i en SEO-ekspert som har rådet dem til dette - hvorfor? Hvad er den altoverskyggende fordel ved at have sit domæne og alle undersider kopieret på flere domæner? På forhånd tak :) Mette - som gerne vil vide mere, men uden at læse JP |
Hej Mette,
Eij, JP er da ikke så tosset ;)
Selvom min mormor altid klagede sig over at alle nekrologerne var folk fra Jylland - så kan man jo tænke lidt over det :D
Well, der er mange der køber alle de sidenavne der repræsentere et produkt i deres produktportefølje.. (det er i hvert fald en forklaring på nogen af dem). Så er der jo også dem der køber forskellige domæner bare for at sikre sig andre ikke tager noget der ligger for tæt på deres forretning.
Nu kommer så lige min umiddelbare forståelse af SEO - at flere domæne der linker til samme www/index side ikke giver bedre placering, da der her kun er tale om et "redirected" domæne og ikke et site med reelt indhold der linker til et andet site med indhold.
God lørdag,