DHL har vendt tilbage, at de ikke kan rette det nu - så hvad gør jeg? Jeg har betalt for varerne på firmakontoen, og betalt for tolden som "privat" på min egen private konto.
du bogfører så det du har betalt - f.eks. bare på samme konto som selve varekøbet og modpost indskudt kontant (som ligger i egenkaptialen i gruppen mellemregning)
Når du evt overfører fra firma til dig selv, så bogfører du Indskud kontant så den går i 0 og firma bank som modkonto så den går ned med beløbet du overfører til dig selv
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg sætter virkelig pris på din hjælp. Men med fare for at lyde som en super irriterende type, så må jeg være ærlig og indrømme, at jeg ikke helt er med på hvad du mener. Kan du prøve at stille de forskellige linjer op, som jeg skal bogføre i dinero?
Synes ikke lige jeg finde kategorien indskudt kontant. Jeg går ud fra jeg skal lave et finansbilag, og lave diverse linjer heri, men hvilke? :(
jeg har dinero i selskabsudgave og ikke som personlig virksomhed og tror kontoplanen er forskellig så det kan jeg ikke MEN
Indskud kontant finder du ned i egenkapitalen - enten hedder den indskud kontant eller tilgode indehaver eller privat indskud - eller noget i den stil - nede i status (find egenkapital så ser du den let) - den skal være modkonto til udgiften
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Er nedenstående ok bogført, når jeg har betalt 2562 på firmakontoen, og 408,70 privat. Vil det være godkendt, at jeg herefter overfører 408,70 til min private konto fra firmaet, eller mangler jeg at bogføre mere?