først skal du uanset hvordan det er med udgiften, bogføre udgiften med en modpost der kunne hedde privat indskud ejer. Når du så overfører fra din firma bank til dig selv så gør du det fra den konto . privat/kontant indskud og firma bank
Jeg fatter ikke dine tal. Importmoms er 25% af varens pris + told + fragt så det som står som importmoms giver ikke fornuft
Hvis det er fra told direkte må du høre dem og er det via en speditør må du høre der
Nu tror jeg, at jeg har fundet ud af hvorfor det er kommet så underligt. Der står på kvitteringen, at de ikke har registreret varemodtager som importør hos SKAT. Varen skulle sendes til mit andet firma som er importør registreret, men jeg tror ikke leverandøren fik skrevet SE nummeret på. Derfor har de gået ud fra mit oprindelige CVR nummer, hvor det firma ikke er importørregistreret. Det vil sige, at det ligner jeg har betalt told som "privat" Hvad gør jeg lige klogest, for at rette op på dette?
så burde moms stadigt være 25% som privat så du må ha fat i DHL som kan forklare beløbet ikke er 25% og bede dem samtidigt ændre til dit DVR som importør
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
NB: Importmoms + told/moms udlægsgebyr er blevet betalt på private dankort, da jeg afventer et dankort til firmaet fra banken.
Ud fra det du skriver lyder det til at du ikke er importør registreret , hvilket virksomheder skal være for lovligt at kunne importere vare. Er du importør reg. vil tolden bliver opkrævet af SKAT den efterfølgende måned, momsen betales ikke men modregnes i moms regnskabet.
Sagen er den at jeg har to virksomheder: Oprindelige med CVR: Ikke importør registreret SE Nummer: Importør registreret (Den som pakken skulle sendes til)
Men jeg tror der er gået noget galt mht. teksten på pakken, da der vidst ikke stod SE nummeret på. Så jeg tænker de har kigget på mit oprindelige CVR nummer, og set at jeg ikke var importør registreret.
Så hvordan kan jeg redde den, nu jeg har betalt hos DHL?