Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vidersalg af brugte ting

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 23:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Jeg står og har muligheden for at købe nogle diverse ting brugt, som jeg overvejer at sælge videre på en webshop, dog er jeg i tvivl om hvordan sådanne brugte ting bogføres, når købet er fra en privatperson? skal der blot udskrives en håndskreven kvittering, og dermed skal denne bogføres som køb af varelager (til at senere blive til en udgift grundet salget af dette) eller er det ikke muligt at bogføre sådanne køb? Og hvordan er det med moms og beskatning af dette eventuelt?

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed hvis dette er relevant.

Tak på forhånd!

Mvh
Martin 

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 9. Feb 14
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 23:26

Hej Martin

Læs herinde: http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=2064614

Der er alt info du har brug for.

Der skal være en kvittering på købt hvor sælger har underskrevet. På kvittering skal enten stå samlet beløb for et x antal varer, eller også pris pr styk som du har givet. (det kommer an på om du vil beregne for hver varer eller for alt du købt ind)

Det gode ved brugtmoms er, at du kun skal betale moms af indtjening, altså ikke af produktets pris som ved normalt indkøb.

God fornøjelse

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47207
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:59

Hej Martin,

Jeg har ikke forstand på alt det der, men hvis du mangler et sted at sælge dine ting imens du opsætter en webshop, så kan du altid indrykke gratis annoncer på tilsalg.dk. Det er en gratis handelsplads, som er i opstartsfasen og den kunne godt bruge en hjælpende hånd i form af nogle flere annoncer.

Jeg håber du får solgt dine produkter.

Venlig hilsen

Christian

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)