Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål om opstart og bogføring

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 14:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er!

Har lige et par spørgsmål omkring bogføring, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp med.

1) Jeg vil gerne starte min egen virksomhed, alt er klar, det eneste jeg mangler er CVR og momsregistreringen.
Dog er jeg ikke fyldt 18 endnu, og skal derfor vente på svar fra stats forvaltningen. Jeg ville helst gerne starte snarest, da markedet pt. er på sit højeste, og da dette tidspunkt er perfekt til at komme igang.
Men må jeg gerne kører virksomheden uden CVR og moms, imens jeg venter på svar fra staten, og hvis hvordan gøres dette smartest mht. 
bogføring, skal jeg lave bogføring over virksomheden uden cvr, og når jeg så modtager CVR, starte en ny bogføring af virksomheden med momsregistring, også bare ligge de to resultater sammen, i årets afslutning når jeg skal selvangive? Eller hvad kan man gøre?

2) De ting jeg køber til virksomheden(Webhosting, domæne osv.) kan jeg trække moms fra det, senere når jeg modtager CVR?

3) Sidst, kan jeg købe Virtuelle varer uden for eu, uden at have CVR, eller skal man importregistres for det?

Håber vil hjælpe mig med mine problemer :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

1  så længde du ved du ikke kommer over 50.000 oms inden du starter må du begynde uden cvr og moms. Du bør kan føre det i samme regnskab i princip bare uden moms på indkøb og salg indtil registrering og med efter, men kan også ha to separate og bare lægge overskud sammen til forskud og selvangivelse

2 nej så snart du sælger eller prøver at sælge uden moms vil alt du har købt frem til den dato du har moms være uden moms og intet moms kan fratrækkes

3 Du kan købe ydelser - software uden importregistrering også fra uden for EU

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for nogle super gode og hurtige svar! Det lyder rigtig godt, så kan jeg snart komme igang :)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)