Hej Amino! Jeg har læst noget med at man skal ændre forkudsopgørelsen på tastselv.skat.dk, men jeg har ingen ide p.t. om hvad jeg eventuelt kommer til at få af overskud eller underskud, så hvad kan jeg gøre i mit tilfælde der? Mvh. |
Martin_Zylauv:eg har læst noget med at man skal ændre forkudsopgørelsen på tastselv.skat.dk, men jeg har ingen ide p.t. om hvad jeg eventuelt kommer til at få af overskud eller underskud, så hvad kan jeg gøre i mit tilfælde der?
sæt det lavt fra start og hæv det når du har lidt overblik - så du ikke ender med skattechok se her om udfyldelse og du skal rekvirerer udvidet forskud og selvangivelse fra skat via kommunikation f.eks. http://johnhannover.blogspot.dk/2014/01/skat-ved-personlig-indtjening.html
Martin_Zylauv:Angående regnskab af overskud/underskud, samt dette regnskab der gør grundlag for havd jeg skal betale skat af senere, samt momsregnskabet, hvor grundigt skal dette være, og er der eventuelt nogle guides der kan få mig igang med sådan noget? eller er en form for revisor det bedste bud?
Start med at lære lidt helt basalt om moms og skat i din situation I LINKET MOMS OG SKAT FRA START
Vælg et regnskabsprogram - www.dinero.dk ville være naturligt at foreslå her, det er gratis og fra "amino" men der er flere andre at vælge mellem - det letter overblik og momsregnskab
Det skal være 100% grundigt - alt skal der være bilag for køb og salg og alt i nummer rækkefølge og kun når moms fremgår af købsnota er der moms og importerer du må du sætte dig ind i importmoms. HER HAR DU BASALT OM KRAV TIL REGNSKAB
Du vil efter min mening med fordel kunne lave en aftale med en bogholder (billigere end revisor i starten) som via nettet kan se dine bilag (scan dem) og gå ind i dit regnskab i alle fald i begyndelsen. 3 tilbud gratis fra www.agera.dk
Selvangivelse kan vi tage senere