Hej derude! Ifb. med start af et lille kamera-udlejningsfirma vil vi benytte dinero.dk som jeg allerede har erfaring med, men ikke 100% fod på. Vi skyder nogle penge ind i firmaet og har straks nogle udgifter til udstyrskøb i England. Ifb med indskud og ovennævnte udgifter vil jeg først og fremmest gerne fortså Dinero's inddeling bank / kasse / mellemregning, og dernæst hvordan jeg skal bogføre vores udgifter. Jeg har talt med en revisor, som fx nævner at jeg skal lægge dansk moms, på de ellers momsfrie beløb fra England, men at disse automatisk skal modregnes? Noget med EU-moms?Vi køber udstyret uden engelsk VAT, da vi har fremsendt vores CVR/VAT nummer. Er der en venlig sjæl, som vil tage det fra bunden? På forhånd tak! |
Bank = jeres konto i banken firmaet bruger
Kasse - kontanter
Mellemregning : ligger i egenkapital. Penge i skyder ind går ind i mellem regning som kontant indskud ejer og i bank når I flytter pengene derover. Dinero har forklaring/funktion som de kan fortælle om
Import moms bogføres korrekt når I bruger dineros konto for varedkøb fra EU men vil du vide hvordan så se her under skema for import fra EU http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html
klikker du oppe i indholdsfortegnelse når du har set importmoms kan du fine artikler om regnskab og skat og andet for nye virksomheder
god vind med forretningen