Jeg sidder og skal indtaste årsregnskab. Jeg prøvede også igår og hvergang jeg taster i rubrik 111 overskud i firmaet, skriver den at du bedes skrive det rigtige beløb i rubrik 111 eller skrive at det overskud vi har fastsat ud fra et skøn er rigtigt. Ved siden af kolonnen står et beløb som er fire kunder der har fået håndværkerbidrag. Dette beløb er 12.448. Firmaets samlede overskud er på 131742 kr.
man kan jo spørge hvorfor du ikke har hængt i telefonen med skat igår og idag for at være i tiden men jeg har aldrig hørt at skat skønner ud fra håndværkerfradrag - kan overhovedet ikke se sammenhænget - da kundens håndværkerfradrag vel er ca 30% af det du har udført under den ordning baseret på arbejdsløns-delen. Hvordan skat kan bruge det til at "gætte" på dit overskud for året ud fra det gir ikke fornuft
Det lyder med andre ord mystisk at skat ud fra det skønner dit overskud af virksomhed mildest talt.
Du kan ikke komme til at skrive dine 131.742 og godkende?
Det er ikke let at komme igennem disse dag til skat som har travlt (jo i høj grad fordi mange er ude i sidste sekund) men prøv så snart de åbner og se om du ikke får en forklarig
Når jeg skriver de 131742 kr og gemmer, skriver skat at de har en difference ud fra deres skøn. Der står at jeg skal skrive det rigtige beløb eller skrive at det overskud skat har fastsat ud fra et skøn er rigtigt. Jeg kan dog ikke finde ud af om deres skøn er det tal der står ved siden af, altså de 12448 kr som 4 kunder har angivet som håndværkerfradrag eller om det er ud fra forskudsopgørelsen hvor der står at overskuddet vil være 214000.
Skal skriver at jeg kan godkende, men skal skrive en kommentar til mit overskud. Jeg kan bare ikke se nogen difference.
undrer mig lige over renter i personlig virksomhed hvor jeg vel mener de skal ud af virksomhedens resultat og ind i samme som dine personlige private som regelen:
Overskud før renter medregnes som personlig indkomst, mens nettorenter behandles som anden kapitalindkomst
- men jeg tør slet ikke gå ind i de detaljer - bare lige det punkt kunne jeg mene var en mulig fejl, som dog ikke har med skats fejl meddelelse til dig at gøre
Jeg har set videoen mange gange. Jeg har også prøvet at tage renter ud, men til ingen nytte. Skat skriver stadig dette.
SKAT har sammenholdt din årsopgørelse/selvangivelse med de beløb, vi nu har registreret (enkelte beløb kan være opdaterede efter at vi har dannet din årsopgørelse/selvangivelse).
Nedenfor ser du de rubrikker, hvor vi har konstateret differencer. Hvis du godkender dine egne oplysninger kan du skrive en kort kommentar.
Du bedes skrive det rigtige beløb i rubrik 111 (Overskud af selvstændig virksomhed) eller skrive, at det overskud, vi har fastsat ud fra et skøn, er rigtigt. >
Din kommentar til SKAT til ovenstående oplysninger .
Det kan jeg ikke helt forstå. Mon du har en forklaring?
Jeg har set videoen mange gange. Jeg har også prøvet at tage renter ud, men til ingen nytte. Skat skriver stadig dette.
som skrevet har renterne ikke noget med den fejl meddelse du får men det resultat du skal opgive er virksomhedens resultat inden renter i alle fald når du ikke har VSO - så den fejl er der - men har intet med den du fejl du får i skat. Du må tage dem i telefonen fra starten hvis du ikke kan komme til at skrive det korrekte beløb (uden rente omk som kommer som personlige renter med alm rentefradrag og ikke i personlig indkomst)