Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Min søn er ludoman, prioteter? RKI

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)
Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 09:35 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :

mrxxehj:

Det er ludomani. KUN ludomani. Han er ellers en normal dreng

Må jeg være så fræk at spørge, hvem hævder det? Er det dig og din kone? I så fald, hvad er jeres kompetence til at konkludere det?

Jeg ville uden tøven sende min dreng til en ekspert i børnepsykologi og få en konklusion derfra. En fagperson som kan tale med drengen, vurdere hvad der ligger bag de handlinger. Vi fleste kan nok blive enige om, at det er lagt fra alle 13-årige der begår tyveri og laver bedrageri. I nød tila t få ham undersøgt, og få en fagperson til at vurdere handlingen bag. Hvis i som forældre er så overnevist om at det kun er ludomani og ikke andet, og det senere hen viser sig at i har taget fejl - ville i så kunne leve med at i stod fast på én beslutningen, og ikke tog andre aspekter med indover. I kan risikere det ikke kun er ludomani og at jeres søn bærer rundt på noget tungt.

Det er nu i har muligheden for at arbejde med det og hjælpe ham 110% Senere i livet når han er myndig, kan i ikke gøre noget, andet end råd og vejledning. Og er i uheldige, kan i bare stå på siddelinien og se jeres søn ødelægge sit liv.

Opfordrer på det kraftigste at tage det med i jeres overvejelser. Hellere en undersøgelse for meget, end for lidt.

De bedste tanker herfra.

Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 09:41 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg må desværre give Folmand ret.

Kunne ikke have sagt det bedre.

Tilmeldt 1. Jul 14
Indlæg ialt: 32
Skrevet kl. 09:42 | Låst

Hvis man er sammen med sine venner, spiller fodbold, ser tv. Men tusind tak for dine råd, de er i hvert fald bedre en de andre, lund. Derudover tikl jer andre, hvorfor skulle historien ikke være sand, den sætter jo ikke ligefrem min søn i godt lys. Eller mine kompentencer som forældrer.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 09:51 | Låst

Jeg har nu også mere end almindeligt svært ved at gennemskue hvad du skulle få ud af at opdigte den historie.

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Esbjerg
Tilmeldt 15. May 13
Indlæg ialt: 91
Fra  Lund Skrevet kl. 09:52 | Låst

mrxxehj:

Hvis man er sammen med sine venner, spiller fodbold, ser tv. Men tusind tak for dine råd, de er i hvert fald bedre en de andre, lund. Derudover tikl jer andre, hvorfor skulle historien ikke være sand, den sætter jo ikke ligefrem min søn i godt lys. Eller mine kompentencer som forældrer.

Børn de kan gå med mange ting inde i sig, uden at det kommer frem. Børn er gode til skuespil. At din søn er sammen med venner, spiller fodbold osv. ser jeg ikke som grund nok til at der ikke skulle være noget bag. Det er altså en virklige unormal handling af en 13 årig.

Det er klart mit råd at undersøge alle muligheder bag sådan en handling som er yderst alvorlig. Og er bange for at i som forælder(ud fra dit indlæg) ikke har fået jeres søn til at indse hvor en dybt kriminel og forkert handling han har lavet.

Det er jeres søn, jeres familie. Jer som forældrer som træffer beslutningerne. Vi er bare mange her, som ser alarmklokkerne ringe høj. Vi ser på historien udefra og med andre øjne. I forældrer står lige midt i orkanens øje, har svære økonomiske udfordringer og kan nemt overse tegn, handlinger og fornuft. 

Hvad er det værste der kan ske ved at drengen får nogle timer med en børnepsykolog? Kan det skade ham? For mig at se, nej. I har alt at vinde, intet at tabe. Det er jeres søn det drejer sig om, jeres kød og blod, jeres hjertebarn og ikke mindst jeres ansvar for at jeres søn kommer igennem barndommen, vokser op og bliver sendt ud i verden med en godt pakket kuffert. Taber i ham nu, tager i forkerte beslutninger, overser i noget, så kan det få alvorlige konsekvenser for jeres søn videre i livet. mit opråb er; Gør det for jeres søns skyld. Han fortjener det bedste.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2492
Skrevet kl. 09:57 | Låst

mrxxehj:
hvorfor skulle historien ikke være sand

Fordi der er alt for mange ting i din beretning der bare ikke kan lade sig gøre uden kortholders accept, som det er så godt forklaret af Luc.

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 10:01 | Låst

Altså hvis det er lykkedes knægten af lure koden til forældrenes nem-id og har haft mulighed for at være første mand til at åbne postkassen kan dette vel sagtens have foregået, eller er der noget jeg overser ?

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 10:25 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

mrxxehj:
hvorfor skulle historien ikke være sand, den sætter jo ikke ligefrem min søn i godt lys. Eller mine kompentencer som forældrer.

Jeg kunne finde mange grunde. En af dem ville være en ludomans desperate forsøg på at skabe falsk omtale om en sag, i håb om at det vil hjælpe ham at få pengene tilbage af spiludbyder/banker ved at henvise hertil.

Igennem mine år har jeg mødt mange underlige folk, heriblandt adskillige ludomaner der har opbygget fantastiske historier for at dække over dem selv og deres problem. Der er i disse tilfælde inden morale grænser. Selvom de bliver direkte konfronterede holder de stadig fast på deres løgne selvom man tydeligt modbeviser dem. Når de er så langt ude er deres moral ligeledes væk, hvorfor det bl.a. går ud over venner og familie.

mrxxehj:
Moneybookeren er i min søns navn og der er ingen verfikationer!

Det er jo direkte løgn. Jeg har arbejdet med moneybookers i 10+ år. Både som spiludbyder, alm. merchant og med privat vip gold konto.

mrxxehj:
 Ekstra Bladet har historien og har email dokumentation, om hvor pengene er trukket fra, ip osv...De har også hørt lydfiler, hvor unibet siger det nok er mit barn.

Det beviser i mine øjne intet. Du forklarer ydermere intet om de ting jeg stiller spørgsmåltegn ved - for nu 4 gang.

Se eventuelt tråden på Pokernet:
http://www.pokernet.dk/forum/min-soen-er-ludoman-prioriteter-rki.html

Et forum der er præget af gamblere der har stor erfaring med ludomaner. De fleste derinde har samme opfattelse. Din historie har alt for mange huller. Ikke blot med hvordan indbetalinger har været mulige, men også hvorfor snakker du pludseligt om at sælge hus pga. en regning på 17,000 der ikke kan betales? Din søn har en børneopsparing på 50,000? Den kan i alle nødstilfælde dække gælden. Hvis I heller ikke har nogle lån i forvejen kunne jeg heller ikke se hvorfor banken skulle have et problem med at give Jer et lån så I kan købe mad denne månede?

Jeg har for 2 år siden mødt en der fortalte historier i lignende stil som dette. Historier der bare ikke hang sammen når man selv kendte fakta. Hvorfor gjorde han dette? Fordi han var sociopat. Der var ingen mening. Den ene løgn efter den anden selvom han blev tydelig modbevist holdte han stadigt fast i løgnen.

Det eneste der fra din side virker seriøst er din første post. De resterende posts er fuldstændigt undladet for yderligere detaljer. Hvis historien var sand ville jeg mene du ville tage dig bedre tid om at forklare hvordan f.eks. indbetalingerne er sket, hvordan han kendte dit brugernavn og adgangskode, hvordan han oprettede neteller, hvordan han var i stand til at indbetale så mange forskellige steder uden verifikation. For det er ikke muligt at undslippe dette. Slet ikke når vi taler om disse beløb. 

Tilmeldt 12. Aug 11
Indlæg ialt: 372
Skrevet kl. 10:49 | Låst

Det sådan, at omgangen med kreditkort og adgangskoder, herunder NemID er ansvarspådragende i det omfang det er sket her, - at indsigelser i den retning ikke tjener noget formål uanset begrundelsen om en mindreårig. I heldigste fald kunne de første beløb bestrides (jeg tvivler dog alvorligt da der både har været adgang til kort OG koder), men fra det øjeblik forældrene var bekendt med misbruget og fremefter er det forældrenes manglende handling(er) der gør det helt umuligt at få skylden lagt på andre end sig selv.

Drengen skulle kun have haft adgang til internettet under opsyn af voksne, og telefonen skulle være indstillet til kun at kunne ringe til bestemte numre. De nye kort og adgangskoder på forældrenes kort skulle opbevares utilgængeligt for barnet, og Nemid skulle være elektronisk. Hvis barnet formodes at kunne have internetadgang uden for hjemmet, skulle alle tidligere konti hvorfra der kan bestilles ydelser være opsagt, eller adgangskoderne ændret. 

Der er nu kun tilbage, at finde ud af hvordan de manglende 70.000 kr. kompenseres.

Konfirmationen skal ikke bruges som straf, men det siger sig selv at festlighederne må afpasse de økonomiske omstændigheder, og det samme gælder konfirmationsgaven. Ferierejser er et luksusgode, og her må det opvejes om det er fornuftigt at bruge penge her. De er ikke en straf for søskendene ikke at komme på ferierejse, - sådan er realiteten for mange familier der ikke har råd. 

Der er ingen grund til at blande Politi eller myndigheder ind i denne sag. Det må ordnes internt i familien. Der har tydeligvis været noget rod i omgangen med kort og koder, som har givet knægten en fristelse han ikke kunne håndtere, - og bringes der orden i tingene så at det ikke længere er muligt, er den sag ude af verden. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47157
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:22 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin_Zylauv:

Altså hvis det er lykkedes knægten af lure koden til forældrenes nem-id og har haft mulighed for at være første mand til at åbne postkassen kan dette vel sagtens have foregået, eller er der noget jeg overser ?

ja men til tre forskellige kort inden for kort tid + mobil er ikke så sandsynligt og desuden lukker man jo kort om hvis man ser et misbrug

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 6 ud af 7 (67 indlæg)