OK, det er irriterende, men se det fra Shells synspunkt: Det er ikke særligt fedt, hvis en ekspedient står med mange kontanter på en nattevagt, da det fremmer risikoen for røveri.
OK, det er irriterende, men se det fra Shells synspunkt: Det er ikke særligt fedt, hvis en ekspedient står med mange kontanter på en nattevagt, da det fremmer risikoen for røveri.
Synes det er Shell som har et problem. Shell har en deponeringsboks som de kan gøre brug af. Da jeg arbejdede ved Shell (om natten) måtte der altid max ligge 2000 kr i kassen. Alt derover skal deponeres. dvs tages ud af kassen og smides i pengeboksen som ansatte ikke havde adgang til og var med tidslås. Sådan fungerer mange forretninger.
Tænker det er den pågældende Shell station som ikke har styr på tingene.
Denne shell køre med systemet "SafePay", det er præcis pga røverier de ikke tager imod "store sedler".
Men da de både har safepay, kan jeg kun se logikken i, at de vil berygtes som en "butik med en lav kassebeholdning"
Derefter, er jeg faktisk ligeglad med hvorda de tænker højre eller venstre, problemet ligger i at min tusind eller femhundrede kronseddel pludselig mister værdi fordi den ikke kan bruges.
Betalingsmodtagers pligt til at modtage kontant betaling
§ 10. Betalingsmodtager er forpligtet til at modtage kontant betaling, hvis betalingsmodtageren modtager betalingsmidler, der er omfattet af denne lov. Bestemmelsen i 1. pkt. gælder ikke ved fjernsalg eller ved betalingstransaktioner i ubemandede selvbetjeningsmiljøer.
Stk. 2. Forpligtelsen til at modtage kontant betaling efter stk. 1 gælder ikke for forhandlere af genstande og auktionsholdere, når der er tale om kontantbetalinger på 100.000 kr. eller derover og betalingen sker på én gang eller som flere betalinger, der ser ud til at være indbyrdes forbundet.
Hvis en tankstation ikke lader mig tanke først, og gå ind og betale bagefter - så finder jeg et andet sted at tanke. Den måde at mistænkeliggøre sine kunder på bryder jeg mig ikke om - det kan godt være de har stort svind i deres forretning, men i det øjeblik de gør det til kundens problem mister de endnu mere ... f.eks. mig som kunde, og forhåbentligt også mange andre!
Som i mange andre tilfælde vælger man en løsning, der chikanerer alle dem der opfører sig anstændigt - i stedet for at fokusere på dem som er problemet.
Kan jeg på nogen måde undgå det får de ikke min omsætning.