Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

20% af virksomheden mod netværk og gode kompetencer ?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 10:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg står i den situation at en tidligere kollega har henvendt sig til mig. Han vil meget gerne være hos mig i min virksomhed og kommer med 8 års hard-core erfaring (nogle virkelig vilde opgaver på sit ressumé). Samtidig har han et mega netværk og kan skaffe både faste kunder, løse opgaver og personale hvis vi kommer til at mangle.

Hans forslag lyder på ansættelse i 3 måneder hvor han vil skaffe kunder og opgaver, og efter de 3 måneder vil han gerne have 20% af min virksomhed.

Umiddelbart lyder det for mig som en god ide da hans netværk er MEGET større end mit, og han kender virkelig gud og hver mand i branchen. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at han kan gøre det han siger han kan. Samtidig lyder det med 20% af virksomheden også som en god idé for mig, for på den måde sikrer jeg jo at han ikke pludselig siger op og smutter til fordel for noget andet og tager kunder osv med sig. Så man kan sige at han bliver "låst" til min virksomhed på den måde.

Jeg tænker dog på om 20% er for meget ? 

Og i fald vi finder ud af at gøre det, hvordan overfører jeg så 20% til ham uden nogen former for betaling ? Kan man overhovedet det ? 

Mvh

Ruben

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)