Det er dog herligt med alle de frelste iværksættere der figurerer herinde - ikke en gang har man fået lavet sort arbejde eller på anden måde snydt systemt for en 5'er. Det er jo alle andre der betaler.
For mit vedkommende kan jeg sige lige ud af posen at jeg ALDRIG har fået lavet sort arbejde - til gengæld har jeg hjulpet et utal at globale koncerner med at kurere deres "ondt i skatten". Er jeg så en slem type? Sådan betragter jeg det ikke, men det må hver mand jo afgøre.
Til spørgsmålet om hvorvidt du kan sponsorere din egen fritidsinteresse - hvis du kan dokumentere en forretningsmæssig begrundelse mener jeg ikke svaret er så simpelt som det er gjort til ovenfor. Du får selvfølgelig de svar du får fordi du stiller spørgsmålet op på en måde der ligger op til "skattetænkning" og det er åbenbart ikke ok. Hvis du vil være helt sikker og hvis det er noget du overvejer at gå videre med ville jeg anmode om et bindende svar - så får du SKATs tilsagn om hvordan de vil behandle sagen.
Jeg ville gerne uddybe ovenst. og har forsøgt at sende dig en PM men den funktion har du tilsyneladende slået fra.
Men Yascin, så kan du jo også bare snyde i moms eller skrive lidt ekstra udgifter ind, så vi andre må betale. Det handlede om hvad MÅ man og ikke om hvad kan man gøre uden at blive opdaget - resten må man altid gøre op med sin risikoprofil og det sjove begreb moral
Det mener jeg ikke der er givet udtryk for.
Nå - jamen så siger vi det. Du skrev
Yascin:
Evt kunne man jo bare være 3 biler der sponsorer hinandens biler, så bliver det vel nærmest umuligt for skat at finde ud af.
Bortset fra det tror jeg ikke Skat er så dygtige og grundige som der gives udtryk for her.
Hvis ikke det er opfordring til at forvirre skat så meget at noget ikke lovligt ikke opdages så ved jeg ikke - hvorfor pokker ellers gøre noget så skat ikke kan finde ud af det grundet det komplexe - men lad den bare ligge
Du har givet ret i at de der tjener mest kan snyde mest, men personligt synes jeg man skal følge loven, ikke lade sig snyde af skat, men heller ikke snyde skat, hverken gennem kringlede veje som de måske ikke opdager eller noget andet - det som mit eneste point i det
vh John H
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Alt hvad skat ikke opdager er principielt godkendt og lovligt.
det håber jeg du for din egen skyld godt ved er det rene vrøvl trods alt. Skatteloven skal følges og ja- en masse opdages ikke - helt som tyveri og vold og andet - det bliver ikke lovligt at ikke at blive opdaget - Nå jeg tror jeg hopper af tråden her
(endnu eks på at Amino funktionen med SKJUL indlæg for at man kan slippe for at se noget man ikke synes fører til mere, i den grad mangler - virker nemlig stadigt her 3 uger efter det blev opmærksommet - ikke)
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
det håber jeg du for din egen skyld godt ved er det rene vrøvl trods alt
Niks.
Det er fakta.
Jaja da mod en .. kæmper selv guderne forgæves (-:
Selvfølgelig er verden ikke skruet sådan sammen at alt er lovligt så længe det ikke opdages. Jeg respekterer at det er din holdning at du kører efter et "går det så går det"-princip men ulovligheder bliver ikke lovlige af ikke at blive opdatget. Det troede jeg de fleste var enige om (-:
Altså er det ikke lovligt at udføre sort arbejde uanset om det bliver opdaget af skat eller ej..