Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sponsorere min egen fritidsinteresse?

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

EnNyIde:

ah okay... så skat blander sig i ens markedsføring? men fair nok... det skal jo heller ikke være et tag-selvbord.

Måske man kan sponsorere end anden bil (en ven) som så tilgengæld sponsorere ens egen bil. begge kan købe reservedele uden moms og trække udgiften fra

og du vil da ikke kunne sponsore med momsfradrag for reservedele i det hele taget - Et sponsorat er et beløb og da ikke en reservedel som ikke er til den virksomhed der køber den og dermed da slet ikke momsfradrag - 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:30

Det er ikke udelukkende tænkt som skattetænkning, men ja primært. Dette er der jo intet ulovligt i. Man må jo gerne forsøge at minimere sin skattebetaling. Inden for lovens grænser, naturligvis. Her tænkte jeg der så var en mulighed for at slå to fluer med 1 smæk... men kan forstå på jer, at det er med en hvis risiko

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:37

ja mon ikke og momsdelen er helt forkert tænkt uanset markedsføring

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:49

EnNyIde:
I praksis er det vel lidt svært for SKAT at gøre meget ved at jeg har reklameudgifter på fx 15.000 mod at mit logo bliver vist til x-antal løb (ikke på egen bil). At jeg så som privatperson har solgt reklameplads på min egen bil til 15.000. -hvordan skulle SKAT kunne gøre noget ved det?

Selvfølgelig kan SKAT opdage det, og som John skriver, kan de også gøre noget ved det.

Vi skal naturligvis hver især betale den skat, som reglerne foreskriver - og ikke mere. Men jeg finder det frastødende, at du vil have mig til at være med til at betale for din hobby - og det er jo det, der sker, hvis du får finansieret din hobby helt eller delvist af skattefradrag.

Hvis en reklame på siden af din bil er 15.000 kr. værd - så sælg pladsen til én der forstår denne værdi. Jeg har selv reklamer på mine kajakker, som firmaer har betalt for - og hvor jeg så har betalt skat af sponsoratet. Jeg går ud fra, at de firmaer, som har indladt sig på dette, vurderer, at de får mere værdi ud af at være med på min kajaktur end ved at placere et tilsvarende beløb et andet sted.

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 19:55

EnNyIde:
I praksis er det vel lidt svært for SKAT at gøre meget ved at jeg har reklameudgifter på fx 15.000 mod at mit logo bliver vist til x-antal løb (ikke på egen bil). At jeg så som privatperson har solgt reklameplads på min egen bil til 15.000. -hvordan skulle SKAT kunne gøre noget ved det?

"Hvordan skal SKAT dog finde ud af det," tænker du nu.

Det kunne f.eks. foregå sådan her.

Du og Bil A laver jeres lille svindelnummer i fællesskab. Din reklame står nu på hans bil og omvendt.
Efter løbet sidder I sammen med Bil B og får en forfriskning oven på dagens strabadser. I hygger jer, og B spørger, hvorfor I egentlig reklamerer for hinanden. I fortæller om jeres fidus, og får B til at overveje at kontakte bil C for at lave samme nummer.
Ugen efter mødes I til løb igen. Ved et uheld kommer du til at banke ind i bil B. Det er naturligvis Bil Bs skyld, men idioten mener, at det er din skyld. Det skændes I lidt om, og det ender med, at B er godt gal på dig og bare vil have dig ned med nakken.
Derfor skriver han til SKAT og fortæller om jeres fidus.

Historien er realistisk og den slags forekommer hver eneste dag.

Held og lykke med din sport.
Jeg håber ikke, at du stjæler af mine penge for at dyrke den. 

Venlig hilsen

Hans 

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:00
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hans nu skal du ikke lade dig frastøde af så små ting i verden, som at jeg ønsker at mindske min skattebetaling. Det vil helt sikkert give dig mange problemer fremover.

Jeg ønsker ikke at snyde, men at optimere. På samme måde som fx McD sikkert ikke betaler så meget skat i DK. Gør dette meget ond på dig, kan du sikkert finde en masse venner hos enhedslisten.

Jeg føler til fulde jeg har fået dækket svaret af specielt John (tak skal du ha'), og ja, kan se det kan give visse problemer med SKAT, hvorfor det måske ikke er så smart at gøre.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:01

Hans Stokholm Kjer:
Held og lykke med din sport.
Jeg håber ikke, at du stjæler af mine penge for at dyrke den. 
Jeg tror EnNylde er uden for rækkevidde her desværre og trækker mig tilbage for yderligere "hjælp" Verden er har masser af folk hvis hoved opgave synes at være at få andre til at betale deres skat - og herunder desværre en del der synes de også skal kalde sig iværksættere Skype-Wondering

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:07
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

John nu må du lige passe lidt på. Har intet imod at betale min skat. Har i mit arbejdsliv betalt millioner i skat. Skylder bestemt ikke noget.

Ønsker heller ikke at lave noget ulovligt. Men det er ikke JER det betaler min fritidsinteresse, hvis jeg undlader at betale skat af udgifter hertil, hvis de altså kan anføres som markedsføringsudgifter.

Jeg er med på den er på kanten og måske lidt over, hvorfor jeg heller ikke ønsker at gøre det. -men kald mig venligst ikke uden for rækkevide mv før du kender mig.

Tilmeldt 14. Apr 05
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 20:16
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

EnNyIde:
Men det er ikke JER det betaler min fritidsinteresse,

Hvem er det så?

Lad os se sådan her på det med let anskuelige tal:

Du betaler 1.000.000 kr. i skat om året.
Nu finder du dit nye fuskerfradrag på 100.000 kr. om året.
Herefter betaler du 900.000 kr. i skat om året.

Hvem tror du, der dækker vores fælles kasses tab på de 100.000 kr.?
Det gør alle de andre skatteydere - herunder mig.

Så jo. Jeg betaler - modvilligt og sammen med de andre ikke-snydere - for alle skattesnyderes snyd. Og hvis du vælger at køre din svindelnummer igennem, så kommer jeg også til at betale for dit snyd - indtil det bliver opdaget, og du betaler tilbage.

EnNyIde:
Jeg er med på den er på kanten

Nej - den er langt over på den forkerte side af kanten.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42

EnNyIde:
Min virksomhed henvender sig til kunder der skal optage nye realkreditlån. Der er jo mange realtivt velhavende folk med til den her slags trackdays, hvorfor der måske kunne være smart at reklamere

Overordnet er jeg enig med Tonny og Johns svar. MEN, der kan ikke svares kategorisk ja eller nej på spørgsmålet. Der findes en række afgørelser der taler for og flere der taler imod fradrag. Hvis du skal have en chance for at løfte dette overfor SKAT, skal du kunne bevise en nær forbindelse mellem udgiften til reklame på bilen og din indkomst.

Side 2 ud af 4 (37 indlæg)