Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg sponsorere min egen fritidsinteresse?

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Per Krabbe, sikke en ubrugelig kommentar... men det er vist ikke første gang idag? ikke den bedste dag du har idag?

Hans, hvis nu der var tale om det samme eksempel, hvor sponsoratet ikke var til min egen bil, men en andens bil hvor jeg oprigt mente der var den reklameværdi, ville DU jo ikke få flere af mine penge i skat vel?

Den eneste forskel her, er jo blot at jeg ved at sponsorere mig selv, får mere ud af det end blot reklameværdien. Nemlig herlighedsværdien i at køre i bilen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 23. Feb 13
Indlæg ialt: 169
Fra  Smykkelivet.dk I/S Skrevet kl. 21:13

Jeg har et spørgsmål - Ikke for at hijacke topic.

Hvis man arbejder som bestyrelsesformand i en forening, og vælger at skyde en god sjat penge ind i det (10-20k) - Ville det så også blive betragtet som nogo?

Det er tale om et IVS.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 21:15

EnNyIde:
Hans, hvis nu der var tale om det samme eksempel, hvor sponsoratet ikke var til min egen bil, men en andens bil hvor jeg oprigt mente der var den reklameværdi, ville DU jo ikke få flere af mine penge i skat vel?

Det er korrekt.
Gør bare det. Det har jeg intet at indvende imod.

Når jeg tænker efter er der vel heller ingen problemer i byttesponsoratet.
I vil jo begge blive beskattet af værdien af det sponsorat, I modtager, og så går alt jo i princippet i nul - hvorfor du lige så godt bare kan reklamere på din egen bil - men ikke trække udgifter til din hobby fra.

Du kunne jo også oprette et selskab til din bilsport og få det til at give overskud. Så ville både du og vi andre vinde på det. 

Venlig hilsen

Hans 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47178
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:23

jeg vil mene det er meget mere kompliceret Hans . Sponsormodtager er jo ikke virksomhed og dermed kan der være en masse meget besværlige forhold der afgør om modtager er skattepligtig af et sportssponsorat. Det er langt fra sikkert det er skattepligt. Det du beskriver her tror jeg var hvis det var virksomhed der gensidigt modtog sponsoratet fra hinanden TROR jeg bestemt

alt det her ved afgøres af om man dyrker sport som lønmodtager, registreret CVR, ren amatør, under hobbyvirksomhed og andet og jeg ser det slet ikke ændre ved, at det med al sandsynlighed er klart skattestridigt, uanset det er til en selv som person eller der laves byttehandel

Mit råd er stadigt enten få en revisor til at gi skriftligt svar - eller bindende svar fra skat - (og jeg tror det er et klart nej ud fra det beskrevne)

vh john H

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:23

Hans, det med at starte min sport som et selskab har da strejfet mig... men igen, man skal jo helst kunne se en mulighed for at tjene penge. Ikke noget jeg kommer til med dette :-). -det er ren hygge og sjov. -og i øvrigt nok bedst at blande firmaet uden om... man gider jo ikke være uvenner med SKAT (se bare Kasi Jesper).

Tak for de fine råd... trods den lidt hårde tone (uden for rækkevidde og skattesnyd, eller hvad det nu var).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:27

EnNyIde:
og i øvrigt nok bedst at blande firmaet uden om... man gider jo ikke være uvenner med SKAT
her er vi så enige Big Smile skæg for sig eller snot for sig - ud fra som du selv beskriver forholdet

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 20:20

Evt kunne man jo bare være 3 biler der sponsorer hinandens biler, så bliver det vel nærmest umuligt for skat at finde ud af.

Bortset fra det tror jeg ikke Skat er så dygtige og grundige som der gives udtryk for her.

Tænk bare på fodbold sponsorater og V.I.P ting de sponsorer modtager. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:28
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Yascin:

Evt kunne man jo bare være 3 biler der sponsorer hinandens biler, så bliver det vel nærmest umuligt for skat at finde ud af.

Bortset fra det tror jeg ikke Skat er så dygtige og grundige som der gives udtryk for her.

det mener jeg ikke der er givet udtryk for. Men Yascin, så kan du jo også bare snyde i moms eller skrive lidt ekstra udgifter ind, så vi andre må betale. Det handlede om hvad MÅ man og ikke om hvad kan man gøre uden at blive opdaget - resten må man altid gøre op med sin risikoprofil og det sjove begreb moral

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 21:25

Hehehehe

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 2. Oct 10
Indlæg ialt: 91
Fra  Ingen information Skrevet kl. 20:55

Cookie - John Hannover:
Men Yascin, så kan du jo også bare snyde i moms eller skrive lidt ekstra udgifter ind, så vi andre må betale. Det handlede om hvad MÅ man og ikke om hvad kan man gøre uden at blive opdaget - resten må man altid gøre op med sin risikoprofil og det sjove begreb moral

Det mener jeg ikke der er givet udtryk for.

Ja, nok lige groft sagt fra en der er revisor eller deromkring og som derefter skriver at man altid gøre op med sin risikoprofil og det sjove begreb moral .(der er åbenbart mange muligheder) Alle ved jo at man har revisorer på højere plan for at "spare" I SKAT(så kan vi andre betale)

Desværre er det dem der svæver højst og tjener mest der normalt har mulighed for at snyde mest og ikke en der bare vil sponsorer et lille bil projekt.

Side 3 ud af 4 (37 indlæg)