Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

IVS og SU

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tænkt mig at søge et bindende svar fra SKAT men før jeg smider penge efter dem og venter op til 3 måneder, så vil jeg lige høre hvad i mener.

Jeg vil oprette IVS under uddannelse men firmaet vil ikke have stort overskud de første par år, da de indtjente penge vil blive geninvesteret i blandt andet software som skal finpudses og betaling af IVS.
Der vil blive solgt digitale produkter globalt.

Hvordan vil det påvirke min SU? Det som udbetales til mig selv vil ikke gå over SU indtjeningsgrænsen men vil det som jeg geninvestere i firmaet påvirke SUen?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 29. Nov 09
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 21:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg vil bestemt mene nej.

Hvis du laver et IVS og ikke betaler noget løn ud til dig selv har du ikke nogen personlig indkomst.

Dit selskab vil eventuelt have en skattepligtig indkomst som skal beskattes, men dette er ikke det samme som din personlige indkomst.

Man kan se det som og at du ejer alle aktierne i selskabet, og værdien af dem vil (sandsynligvis) blot øges når du skaber overskud.

Mvh.
Loldeniz

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Korrekt loldeniz - kun selskabsskat skal betales og ikke indflydelse på SU. Vær dog opmærksom på omkostning til lovpligt ansvarsforsikring - nok 1300 kr per år for ejer i IVS uanset løn eller ikke og evt omk til årsregnskab som mange ikke klarer helt selv

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene!

Jeg vil søge et bindende svar fra SKAT og håber de er enige med jer.Smile

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lasse Smith:
Hvordan vil det påvirke min SU? Det som udbetales til mig selv vil ikke gå over SU indtjeningsgrænsen men vil det som jeg geninvestere i firmaet påvirke SUen?

Tænk over dit spørgsmål til SKAT. De spørgsmål som du stillede ovenfor vil formentlig blive afvist af SKAT, da det vedrører SU (som ikke hører under SKATs område)....

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Lasse Smith:
Hvordan vil det påvirke min SU? Det som udbetales til mig selv vil ikke gå over SU indtjeningsgrænsen men vil det som jeg geninvestere i firmaet påvirke SUen?

Tænk over dit spørgsmål til SKAT. De spørgsmål som du stillede ovenfor vil formentlig blive afvist af SKAT, da det vedrører SU (som ikke hører under SKATs område)....

Mit spørgsmål ville være om mit overskud i firmaet, som vil blive geninvesteret i firmaet, vil blive meldt videre til SU som indkomst.

Citat
"
Når vi beregner din egenindkomst, anvender vi de oplysninger, vi modtager elektronisk fra SKAT om din indkomst i støtteåret. Hvis du er i tvivl om, hvorvidt din indkomst er skattepligtig i støtteåret, skal du derfor henvende dig til SKAT.

"

Jeg forstår godt at de ikke er inde i SU reglerne men de kan vel svare på hvad vil blive sendt videre som personlig indkomst overfor SU?

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Spar udgiften til SKAT og inviter kæsten på en pizza. Egenindkomst fra dit kommende IVS er KUN hvad du udbetaler til digselv i løn. Hvad der bliver i selskabet (om det så er en million) vedrører ikke dine indkomstforhold - det er udelukkende et spørgsmål mellem dit IVS og SKAT. Det er derfor at mange studerende netop vælger et IVS eller bruger virksomhedsskatteordningen. 

Fra København
Tilmeldt 21. Aug 09
Indlæg ialt: 2585
Fra  . Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vælger at stole på alle 3 kompetente svar og sparer det bindende svar væk, Tak for de rigtig brugbare svar.

Deltag i iværksætter events! Tilmeld dig på https://www.smila.dk og få invitationer.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

IVS er sidestillet med et ApS på det område, så nej - det er kun i tilfældet, hvor du udbetaler løn til dig selv, at det vil påvirke dit fribeløb.

Fra Vordingborg
Tilmeldt 13. Apr 11
Indlæg ialt: 22
Fra  Brozek Consulting Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er IVS, APS eller Enkeltmandsvirksomhed (hvor du gør brug af virksomhedsskatteordningen), er hip som hap.

Dit fribeløb i forhold til SU bliver kun påvirket af egenindkomst eller kapitalindkomst, dvs løn eller goder (fri tlf, bil osv) for egenindkomsten, og renteindtægter mm for kapitalindkomsten.

Personligt har jeg enkeltmandsvirksomhed og gør brug af virksomhedsordningen, dette har jeg svar fra SU styrelsen på at det IKKE påvirker mit fribeløb hvis jeg lader indtægten blive i firmaet til drift, udvikling, indkøb af varelager mm.

Så som de andre skriver, drop det bindende svar fra skat, for det første er det SU styrelsens bord, og for det andet kan du læse det hele på deres hjemmeside her:

http://www.su.dk/SU/betingelser/maadutjene/indkomst/egenvirksomhed/Sider/default.aspx

 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)