Hej Amino, Mvh Anders |
Er det ikke ofte bare sådan at dealsitet sælger en rabatkode til en anden webshop, som man får når man køber "dealen"?
Dbh,
/Jakob
Hej Amino, Mvh Anders |
WWW.YOINK.DK - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk
Er det ikke ofte bare sådan at dealsitet sælger en rabatkode til en anden webshop, som man får når man køber "dealen"? Dbh, |
Det ved jeg ikke, om det ofte er. De par deals jeg har benyttet mig af har, som forbruger, virket som et ganske almindelig webshop. Jeg mener at det var dealsited der udstedte fakturaen, men jeg er ikke sikker og kan ikke finde den. |
WWW.YOINK.DK - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk
Hej Anders, Jeg driver www.dealfighter.dk, hvor vi har med det at gøre. Samtidig driver vi også www.blomogborup.dk hvor vi sælger varer på andre dealsites, så vi har efterhånden haft med de fleste at gøre. Først skal det lige siges, at processen er forskellige fra side til side. Jeg har længe forsøgt at få afklaring på hvad den optimale måde, er at gøre det på, men der ligger ikke rigtig nogen praksis for dette. Når vi handler med dealsites, så fakturerer vi dem altid. Vi definerer det som et B2B salg, da selve transanktionen bliver lavet hos det andet dealsite. Vi er blot leverandør. Og det samme foregår så, når vi har andre, der sælger hos os, så bliver de betragtet som leverandører. Det betyder at vi sender fakturas og ordrebekræftelser til alle vores kunder. Ang. Refunderinger, så er det egentlig ret simpelt. Sender kunden retur inden leverandører har fået sine penge, så modregner man bare. Gør kunden det efter, så skal kunden henvende sig til leverandøren. Hvis leverandøren i sjældne tilfælde ikke vil refundere pengene, så gør vi det, da vi ikke mener det skal være kundens hovedpine. |
Hej Casper, |
WWW.YOINK.DK - VI ELSKER ELEKTRONIK - anders@yoink.dk