Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tak for hjælpen udbetaling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Min nevø som ikke er hverken ansat eller selvstændig har hjulpet med lidt teknik og lidt grafik og vi aftalte en pris på DKK 1500 for det.

Firmaet udbetalte pengene til ham men nu skal det jo bogføres...

Hvilken konto skal det bogføres på ?
Hvilket bilag skal der tilknyttes ?
Hvilke forpligtelser har min nevø ?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:22

hvis han er CPR så er det et krav at du opgiver det til skat for at du må trække det fra i regnskabet. Alle betalinger til CPR personer skal indberettes som bidragspligtig b-indkomst (og nevø skal derfor kun se at det er med på hans årsopgørelse)

Læs her om pligten så du er med på hvorfor http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

og i virk.dk registrerer du dig lige med et kryds i arbejdsgiver i din CVR registrering, så får du adgang til skat, og det er 2 min arbejde at indberette som vist her med billeder og alt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

Bogføres så som honorar og bank som modpost når du betaler ham. Skat og alt klarer resten via din indberetning og nevø kan glemme alt om det

Tilmeldt 22. Oct 11
Indlæg ialt: 194
Skrevet kl. 21:57

Ok, det lyder jo lige til.

Men der er vel konsekvenser ved at være "arbejdsgiver registreret" så får vi pludselig fagforeninger og alverdens ting og sager på nakken. Det skal jeg under ingen omstændigheder ud i.

"i virk.dk registrerer du dig lige med et kryds i arbejdsgiver i din CVR registrering"

Jeg har meget svært ved at forestille mig at det ikke ender med at blive et MEGET MEGET dyrt kryds...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47211
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:11

de mange små virksomheder jeg kender til har jeg aldrig været ude for det. Det tror jeg fordrer du har løbende fastansatte - alle selskaber (IVS og ApS) der skal kunne betale løn til ejer som måske eneste ansatte har det også, så det ville jeg slet ikke frygte og du kan jo fjerne krydset igen hvis du vil. Det er eneste måde du kan betale det lovligt og ha med i regnskabet (lovligt) desværre.

Jeg ved ikke om andre i øvrigt overhovedet kan se din arbejdsgiver registrering (eller import f.eks) TROR kun de kan se moms eller ikke moms. jeg ville intet frygte, men fjern arbejdsgiver reg når du ikke bagefter har brug for det .- det må man kunne - så skal du heller ikke 0 indberette

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)