Det med at få cd'er ud i butikkerne er ekstremt besværligt, som en anden påpeger. Smalle udgivelser - inden for både litteratur og musik - vil butikkerne simpelt hen ikke have med at gøre mere, og hvis det endelig er, så skal de have dem i kommission, og det er et helvedes bøvl at holde styr på, med mindre man er meget en organiseret type. Men der findes jo heldigvis stadig nogle få uafhængige og nicheprægede butikker, der sikkert godt vil forhandle - som sagt som kommissionssalg (betyder: de vil gerne have et par stykker liggende, men først betale, når de har solgt). |
Start af pladeselskab
|
Ikke for at være en nar Sigi. Men har pt. ikke tid til at hjælpe. derudover passer jeg min hjemmeside og mit dokumentar projekt... - Tror godt du kan se hvor jeg vil hen af. Lav en facebook gruppe/side og stik mig et link - Så følger jeg lidt med på sidelinien. |
|
Da jeg sidst havde kontakt til kjær.com var de en af selskaber der havde de bedste aftaler til itunes Det er snart 10 år siden så :) |
- Tryksager - Bannere & skilte - salgsmapper -
|
Det første du skal gøre er at skide på Cvr nummer og alle de numre jeg gav dig. Step 2: Lav en simpel hjemmeside og find et godt navn - Så folk kan baggrundstjekke dig. step 3: start med at opsøge folk. Få kontakter, tag til små koncerter for lokale bands og lav et visitkort du kan give dem. step 4: Lav en cd med 3-5 numre på og begynd at opsøge fritidsklubber, transportable diskoteker osv. og få nogle aftaler i hus med at de kan spille din musik, hvis du f.eks. linker til deres hjemmeside!
|
Sigi - jeg var nok lidt for hurtig i vendingen. Her er en rigtig god side at kigge på med hensyn til labels osv.: http://www.meistrup.dk/dk/info/ncb.htm#label Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men jeg har selv rigtig gode erfaringer med netop Meistrup, som er meget hjælpsomme og særdeles konkurrencedygtige. Du kan spørge dem om alle det, du efterlyser i denne tråd: Rigtig god fornøjelse med det spændende projekt.
|
|