Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af pladeselskab

Side 3 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det med at få cd'er ud i butikkerne er ekstremt besværligt, som en anden påpeger.

Smalle udgivelser - inden for både litteratur og musik - vil butikkerne simpelt hen ikke have med at gøre mere, og hvis det endelig er, så skal de have dem i kommission, og det er et helvedes bøvl at holde styr på, med mindre man er meget en organiseret type.

Men der findes jo heldigvis stadig nogle få uafhængige og nicheprægede butikker, der sikkert godt vil forhandle - som sagt som kommissionssalg (betyder: de vil gerne have et par stykker liggende, men først betale, når de har solgt).

Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 19:01
Hej Steffen tusind tak for dit svar jeg kan mærke du ved hva du snakker om :) . Og jeg har faktisk et studie med alt hva jeg skal bruge for at indspille og mixe :) men jeg må indrømme i forstod ingen ting omkring instanser der skal kontaktes for at udgive Music ??? Og Steffen kan jeg måske få din email så vi kan skrive lidt sammen vis du alså har lyst til at hjælpe mig lidt i gang ?? Pt alle mine sange bliver lavet på engelsk ;)
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:14

Ikke for at være en nar Sigi. Men har pt. ikke tid til at hjælpe.

Blev partner på Wallstickers DK igår og skal igång med at sætte en webshop op.

Skal Skype med Jon senere på dagen, for at tale om promoveringen af hans kommende Album.

Tale om mulighederne for at skrive lidt for den danske avis i LA - Bien.

Forberede mig til mødet med Ronny Morris på Shutters on the beach i Santa Monica.

Forberede mig til Job samtalen efterfølgende.

derudover passer jeg min hjemmeside og mit dokumentar projekt... - Tror godt du kan se hvor jeg vil hen af. Lav en facebook gruppe/side og stik mig et link - Så følger jeg lidt med på sidelinien.

Men som sagt, det er benhårdt arbejde, og får du nogle til at forklare dig alting, får du aldrig succes. De hjemmesider jeg har givet dig er rigeligt at gå i krig med :) 

Ligger guides ud på hjemmesiden efterhånden, skal nok begynde at smide nogle guides ud du kan bruge  

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 19:17
Tak Garamond men det jeg ikke forstår det er hvordan kan det være at nogen siger at det ikke kræver så meget og starte et pladeselskab men andre siger at jeg skal have tilladelser og snakke med garmex og ha cvr nummer som jeg ik ved hvad er og alt muligt . Hvad er sandheden ? Mvh Sigi
Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 19:40

Da jeg sidst havde kontakt til kjær.com var de en af selskaber der havde de bedste aftaler til itunes

Det er snart 10 år siden så :)

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 19:40
Jeg kan godt se at du er en travl man og held og lykke med det hele my friend :) men kan du fortælle mig hva mit første skridt skal være og det næste efter det ind til jeg kan stå med mit en mands pladeselskab og sælge min musik online og på cd i butikker og hvordan jeg laver en kontrakt med en artist der gerne vil Signe med mit pladeselskab og hvordan jeg ordener alt det med tilladelser ? Please help me :)
Tilmeldt 1. Apr 14
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 19:47

Det første du skal gøre er at skide på Cvr nummer og alle de numre jeg gav dig.

Step 1: Find en partner du stoler fuldt ud på, og vil lave forretning med - det er svært at være alene.

Step 2: Lav en simpel hjemmeside og find et godt navn - Så folk kan baggrundstjekke dig.

step 3: start med at opsøge folk. Få kontakter, tag til små koncerter for lokale bands og lav et visitkort du kan give dem.

step 4: Lav en cd med 3-5 numre på og begynd at opsøge fritidsklubber, transportable diskoteker osv. og få nogle aftaler i hus med at de kan spille din musik, hvis du f.eks. linker til deres hjemmeside!

Det vigtigste er ikke at virke for professionel, men heler ikke virke helt ny i faget.
start med at tilbyde gratis hjælp evt.

Få indspillet nogle cd'er - og kontakt mig så igen. Det nytter ikke noget at planlægge  

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 19:47

Sigi - jeg var nok lidt for hurtig i vendingen.

Her er en rigtig god side at kigge på med hensyn til labels osv.:

http://www.meistrup.dk/dk/info/ncb.htm#label

Nu ved jeg ikke, hvor i landet du bor, men jeg har selv rigtig gode erfaringer med netop Meistrup, som er meget hjælpsomme og særdeles konkurrencedygtige. Du kan spørge dem om alle det, du efterlyser i denne tråd:

http://www.meistrup.com/

Rigtig god fornøjelse med det spændende projekt.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 23:24

Jeg (og andre) har vist helt glemt at spørge: Hvad er dit budget til hele denne idé? Har du i det hele taget kapital nok til at starte et projekt i denne størrelse? Jeg tænker siden at du allerede nu snakker om at tage andre kunstnere ind i dit pladeselskab.

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 00:01
Det med at tage kunstner ind er noget langsigtede grunden til jeg spurgte omkring og tage en kunstner ind er så jeg ved hvad og hvordan jeg skal gøre det når jeg når der til mvh Sigi
Side 3 ud af 5 (48 indlæg)