Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af pladeselskab

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 12
Indlæg ialt: 61
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Alle sammen , jeg ved godt at det her spørgsmål er blevet stillet før men jeg synes ik at jeg har kunne finde et ordenligt svar på det så nu prøver jeg selv . mit kunstner navn er sigi og jeg er 24 år , lige kort , er jeg rapper og da det har været lidt svært og få en plade kontrakt har jeg haft tanker om at starte mit eget lille pladeselskab så jeg kan udgive min egen musik og selv stå for næsten det hele til at starte med og så fik jeg at vide at jeg skulle spørgere her inde omkring det . Mine spørgsmål er så om i vil være så venlige og forklar mig trin for trin hvor jeg skal begynde til jeg stå med et lille pladeselskab hvor jeg kan udgive/sælge min egen musik ?? Slut resultatet skal være at jeg ender med et lille plade selskab hvor jeg kan udgive/sælge min egen musik online og igennem cd i musik butikkerne . Det vil virkelig være en stor hjælp og jeg vil sætte stor pris på det
Fra Odense
Tilmeldt 1. Jan 12
Indlæg ialt: 393
Fra  Babytoys.dk Skrevet kl. 16:54
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 2 person

Hej Sigi,

Du efterspørger en trin for trin guide og denne guide findes ikke når man skal være iværksætter. Det handler helt enkelt om at prøve sig frem og lære af sine fejl :)

Jeg har ikke en skid forstand på pladeselskaber osv. men jeg ville lige hurtigt fortælle dig at der ikke findes denne opskrift du søger. Alt skal prøves af og du skal arbejde hårdt for det.

Rigtig god vind.

Mange hilsner

Mads

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Mar 09
Indlæg ialt: 480
Fra  Onlinetryksager Skrevet kl. 17:07

Hej Sigi

Hvis får brug billig cd produktion kan du tjekke www.digipacks.dk

Vi har mange små labels der bruge det til deres demo / promotion cd.

Er selv gammel musiker og der er mange social og kommercielle sites der kan hjælpe med formidling mm.

bl.a. sonicbid.com og sikkert en masse mere hvis man søger lidt :)

Held og lykke

Mvh

Thomas Nielsen

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 17:40
Okay mange tak Mads
Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 17:44
Mange tak Thomas den side vil jeg helt klart huske men har du nogen ide om hvordan man starter et pladeselskab og de ting som jeg skriver i mit indlæg ??
Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 17:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Sigi,

Er det ikke blot et spørgsmål om du allerede starter op med en youtube kanal i første omgang? Du kan evt. få dine venner til at hjælpe dig med at lave en musikvideo til et par hits. Idag har alle stort set et DSLR kamera, eller endda en nyere smartphone har efterhånden et "godt nok" kamera til at kunne lave en amatørvideo som kunne være ok. Som rapper er jeg sikker på du kender et par kreative hoveder der vil være friske på at hjælpe dig med sådan et lille projekt.

Du kan så evt. senere tilkoble en hjemmeside med webshop hvor du kan sælge fysiske CD'er. Derudover ved jeg ikke hvad der skal til for at komme på f.eks. iTunes, men det kan heldigvis alt sammen undersøges. :) 

Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 17:52
Mads jeg søger ikke en trin for trin guide men jeg spøger om de ting man skal gøre for at komme i gang og hva skal jeg gøre efter det og efter det og så videre ind til jeg kan udgive/sælge min musik online og som cd i butikker og kan stå med mit eget pladeselskab :) mange venlige hilsner Sigi
Tilmeldt 25. Feb 12
Skrevet kl. 17:56
Hej luc j tak for svaret men jeg Har en youtube kanal jeg skal bare vide hva jeg skal gøre som første skridt og efter det og så videre ind til jeg kan udgive/sælge min musik online og som cd i butikker og kan stå med mit eget pladeselskab :) mange venlige hilsner Sigi
Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 18:00

Det er meget let:

1. Indspil din musik.

2. Få designet et cover.

3. Aflever musik og coverdesign til en disc-producent.

4. Hent de indspillede cd'er.

5. Find på et navn og lav en hjemmeside, hvor man også kan downloade musikken.

6. Sælg dine cd'er via hjemmesiden (dette er det sværeste..!)

7. Start forfra fra 1 med en ny produktion.

Husk at få et CVR-nummer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47146
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07

til Garamonds gode liste kan tilføjes - under pt 1 - se til at ha udstyr der kan producere en ordentlig lyd - mange selvproducerede ting lider ikke så meget under manglende kvalitet hos musikere men under manglende lydkvalitet og ja pt 7 sælg CD erne er så suverænt langt det vanskeligste her

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 5 (48 indlæg)