Vi er blevet bekendt med, at en person benytter vores egne billeder på dba.dk - og i øvrigt sælger (og tilsyneladende selv fremstiller) vores designs som om det var hans/hendes egne. Vi kan formentlig nemt få DBA til at fjerne billederne, men det ændrer ikke på, at vedkommende kan benytte (og måske allerede benytter) andre platforme, hvor billederne vises. Jeg har tidligere læst om, hvad man kan gøre ved problemet her på Amino, men jeg kan ikke lige finde trådene igen. Men jeg fandt dog dette: http://www.concept-i.dk/blog/kraenket-ophavsret.html Så jeg tænker, at jeg vil "nøjes" med at kræve 2.000 pr. billede samt at billederne fjernes helt. Men mit største problem er, at jeg ikke kan finde frem til, hvem vedkommende er, og at jeg kun kan kontakte personen via DBA's kontaktformular, da andre oplysninger er skjulte. Men DBA må kende personens identitet, da denne er valideret med NEM-ID. Kan vi kræve, at DBA udleverer e-mail og/eller personens navn og adresse med baggrund i, at deres kunde har krænket vores rettigheder? |
Bjørn - NiceWall.dk:Kan vi kræve, at DBA udleverer e-mail og/eller personens navn og adresse med baggrund i, at deres kunde har krænket vores rettigheder?
Det tror jeg ikke at I kan. Men jeg har tidligere set eksempler på at den der publisere sådanne billeder har fået en faktura med henvisning til at en bruger har lagt ulovlige billeder op.
Derved smider I bolden til DBA som så må tage affære.