Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ulovligt brug af vores billeder på tredjeparts side

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er blevet bekendt med, at en person benytter vores egne billeder på dba.dk - og i øvrigt sælger (og tilsyneladende selv fremstiller) vores designs som om det var hans/hendes egne. Vi kan formentlig nemt få DBA til at fjerne billederne, men det ændrer ikke på, at vedkommende kan benytte (og måske allerede benytter) andre platforme, hvor billederne vises.

Jeg har tidligere læst om, hvad man kan gøre ved problemet her på Amino, men jeg kan ikke lige finde trådene igen. Men jeg fandt dog dette: http://www.concept-i.dk/blog/kraenket-ophavsret.html

Så jeg tænker, at jeg vil "nøjes" med at kræve 2.000 pr. billede samt at billederne fjernes helt.

Men mit største problem er, at jeg ikke kan finde frem til, hvem vedkommende er, og at jeg kun kan kontakte personen via DBA's kontaktformular, da andre oplysninger er skjulte. Men DBA må kende personens identitet, da denne er valideret med NEM-ID.

Kan vi kræve, at DBA udleverer e-mail og/eller personens navn og adresse med baggrund i, at deres kunde har krænket vores rettigheder?

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 12:42

Bjørn - NiceWall.dk:
Kan vi kræve, at DBA udleverer e-mail og/eller personens navn og adresse med baggrund i, at deres kunde har krænket vores rettigheder?

Det tror jeg ikke at I kan. Men jeg har tidligere set eksempler på at den der publisere sådanne billeder har fået en faktura med henvisning til at en bruger har lagt ulovlige billeder op. 

Derved smider I bolden til DBA som så må tage affære. 

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Fredericia
Tilmeldt 24. Oct 13
Indlæg ialt: 112
Fra  NiceWall.dk Skrevet kl. 12:58

Jeg fandt lige i mellemtiden dette inde på dba.dk:

Videregivelse af dine personlige oplysninger til tredjeparter: Du accepterer, at vi kan videregive dine personlige oplysninger til tredjeparter i henhold til denne politik om beskyttelse af personlige oplysninger samt gældende love og bestemmelser. Som nærmere beskrevet i afsnit 4 vil vi ikke uden dit udtrykkelige samtykke videregive dine personlige oplysninger til tredjeparter til disses markedsføringsformål.

Du accepterer, at vi kan dele dine personlige oplysninger med:

[...]

•En indehaver af en immateriel rettighed, hvis indehaveren af en immateriel rettighed eller en mellemmand i god tro antager, at en annonce er i strid med ejerens rettigheder. Inden personlige oplysninger videregives, indgår indehaveren af IP-rettigheder en aftale, som bl.a. fastsætter, at oplysninger udelukkende videregives på den betingelse, at de kun må bruges i forbindelse med retssager og/eller indhentning af juridisk bistand og/eller til at besvare spørgsmål fra den relevante annoncør.

Men om man kan sende regningen til DBA ved jeg ikke - det kunne potentielt give dem kæmpe omkostninger, så jeg ville være overrasket, hvis de kan stilles det regnskab for brugernes brug af billeder.

Få liv på væggen med wallstickers fra NiceWall.dk. Motiver og tekster til ethvert rum i din bolig - eller virksomhed. Se også vores udvalg af emaljeskilte til væggen.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 13:07

Bjørn - NiceWall.dk:
Men om man kan sende regningen til DBA ved jeg ikke - det kunne potentielt give dem kæmpe omkostninger, så jeg ville være overrasket, hvis de kan stilles det regnskab for brugernes brug af billeder.

Debat fora har fået advokater på nakken pga. nogle udtalelser som medlemmer kom med. Så det kunne lade sig gøre. Men ellers vil jeg alliere mig med en advokat som måske kan trække i nogle tråde.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)