En bekendt skal have omlagt sit Nordea-kredit-lån, altså realkredit på godt 400.000 kr i et sommerhus. Vedk. betaler 5 pct. i rente p.t. (dumt) og kan få den halve rente på et 20-årigt lån. Medarbejderen kræver kurssikring - og at vedkommende sidder ved bordet i banken i Frederikssund i åbningstiden for at kunne gøre det til en aktuel kurs. Jeg mener, at man selv bestemmer, om man ønsker at tilkøbe (!) kurssikring. Og jeg mener, at man udmærket kan rådgive i telefonen, fremsende et lånetilbud til kunden, kunden skriver under og returnerer, og så går sagen sin gang. Problem nr. 2 er, at kunden har vanskeligt ved at komme til stede. Hvad siger I? |
at banken har fulde ret til sine krav og at kunden enten må få taget fri og sidde med ved bordet (evt i en filal tættere på hvor kunden er) eller finde en anden bank. Kurssikringskravet har vel formentlig at gøre med at de 20 års lån ligger i banken og de ikke vil risikere kunden ikke kan betale hvis kursen skrider voldsomt, så det vil jeg mene er ret almindeligt
Da man ikke kan vride armen om på banken i tilfældet, men kun prøve at tale godt med dem for at se om man kan rykke dem i ens retning så der kun, find en anden bank
om 5% er dumt? Ja måske men kursen er jo nok også over 100 kan man tro - så det kan jo ikke bare til samme kurs lægges om til f.eks nye 3% og samme vil kunne være i forhold til nyt 20 års lån
vh John H