Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af institution

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Oct 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle :-)

Jeg har virkelig overvejet tanken om at opstarte privatinstitution med mine visioner om skoleklare børn.

Men her går jeg og tænker på hvor i alverden kan jeg finde store og lyse lokaler der kan indrettes efter mine visioner om " gode omgivelser" for småbørn.?

Har Googlet en del men har ikke stødt på lokaler som kunne bruges til en institution ?

Nogen der ved noget?

Er også i tvivl om hvordan jeg skaffer forældre der gerne vil sætte deres børn i min institution?

Skal man reklamere for at skaffe betalende forældre og hvordan gør man det?

På forhånd tak :-)

Tilmeldt 14. Sep 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:25

.

Fra Middelfart
Tilmeldt 13. Sep 12
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 16:31

Hvor du kan finde store lyse lokaler, jamen meget kommer jo an på hvor det er du vil starte din institution.

Men først og fremmest, hvordan påtænker du at det hele skal finansieres ? lokalerne, skal vel også ombygges, så de passer til formålet, der skal laves badeværelser med små toiletter, der skal vel laves et udeområde, hvilket koster knaster. Derudover skal der indhentes et hav af tilladelser, der skal ansættes personale ? og ja der skal også børn i institutionen.

Det lyder i mine øjne, som et meget voldsomt projekt du her vil forsøge at give dig i kast med.

Men meget kommer jo anpå din egen baggrund, samt hvad du har af økonomi til dit projekt.

Du vil få tilskud fra kommunen pr barn, samt forældrenes egen betaling.

Men penge til indkøb af alt det der skal til ombygning af lokaler etc, skal du jo selv komme med.

Ligeledes vil det jo også de første år give markant underskud vil jeg formode, da du jo ikke just kan regne med eller forvente, at være fuldt nomeret med børn.

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 13
Skrevet kl. 17:34

Tak Sunne.

Det med finansering burde ikke være et problem plus har faktisk halvdelen af de børn der skal gå i den institution.

Mine visioner til dette projekt er meget unik og dermed efterspurgt.

Kender til 2 institutioner som også er private, og her er der en del frustration over at nogle børn ikke kan få plads netop fordi at det er så efterspurgt.

Jeg mangler bare den praktiske vej i form af lokaler. Især lokaler har været svære at finde noget om da det tit er svært at finde et sted som kommunen vil kunne godkende og som også i øvrigt er passende til små børns trivsel.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 20:05

God idé - flere og flere vil have deres børn i private institutioner.

Faldt lige over denne her, ser foinuftigt ud, synes jeg men den skal måske ligge i et mere eftertragtet kvarter???

http://www.colliersemner.dk/ejendomme/25838/Stefansgade-9-1-sal-2200-Koebenhavn-N.htm

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 13
Skrevet kl. 20:36

Godt forslag Garamond.

Ja drømmen havde været et centralt sted på Nørrebro hvor der er flest børnefamilier og mindre trafikeret.

Men det lader til at være en kæmpe ejendom.

Jeg tænker på en lille en med plads til hhv. 12 børnehave børn og 12 vuggestuebørn.

Min ide går netop ud på at skabe en lille institution hvor der er er nærhed og fokus på det enkelte barn.

Tilmeldt 21. Mar 10
Indlæg ialt: 141
Fra  www.kulturkrukken.dk Skrevet kl. 00:19

Man kan vel nøjes med at leje en del af det? Men måske skal det som sagt være et 'hyggeligere' sted på en bedre adresse ...

Fra København
Tilmeldt 7. Oct 13
Skrevet kl. 10:10

Præcist :-)

Kun fantasien sætter grænser.

Det er bare svært at finde et sted der både er rart og hyggeligt men også centralt sådan så at alle kan komme til og fra institutionen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)