Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Visitkort trykkeri (220lb Crane Lettra og Letterpress)

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 21:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften beskriver - hvem kan hjælpe?

Vil meget gerne have et tilbud på 250 kort til at starte med.

Tilmeldt 7. May 12
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:28

Kontakt tb@trykd.dk - super dygtigt firma, har netop fået mine visitkort fra dem :)

vh. Daniel Poulsen

DPCreations | 

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 21:58

Det kan godt blive noget kostbart for at være helt ærlig.

Det er ikke en papirserie jeg er stødt på hos nogen af de danske papirgrosister.
Så det er med stor sandsynlighed noget der skal skaffes hjem enten direkte fra producenten eller en udenlandsk grosist.

Men så bliver det altså hurtigt rigtig dyrt.
Vi havde en kunde for to uger siden, som skulle have trykt nogle specielle invitationer. De havde selv fundet frem til papiret og den tætteste leverandør var et eller andet sted i Italien. Så de endte med selv at bestille papiret og så levere det til os til tryk. De skulle aftage 50 trykark i A3-overstørrelse og de endte med at betale mere end 2.600 kr. bare for papiret og forsendelsen af det - derefter kom så regningen fra os på trykning og efterbehandling.
Men de var rigtig glade, hvilket var heldigt nok, set i lyset af at det var blandt noget af det dyreste papir vi har trykt på...

Men når/hvis du kan skaffe papiret, så skal der til letterpres fremstilles en fysisk kliche til at lave selve trykket med.
Den i sig selv skal du regne med koster en 600 kr. pr. farve der skal trykkes med (mere end to farver i rigtigt letterpres vil jeg ikke anbefale).
Dertil kommer så kommer der opstartsomkostninger, maskin- og mandetid i forbindelse med trykket.

Ovenstående er ikke skrevet for at skræmme dig væk fra at få lavet disse visitkort - der er ingen tvivl om at visitkort med letterpres og tilsvarende former for "gamle" trykteknikker er rigtig fede. Jeg er også meget facineret af dem og hvordan de gamle metoder kan kombineret med nye teknikker.

Men det er skrevet for at gøre dig opmærksom på at blot at få trykt 250 visitkort af den type og den papirtype du ønsker, er rigtig dyrt bare for at komme i gang.
Når papir og kliche er på plads, farven blandet og maskinen stillet ind, så er der til gengæld ikke ret stor prisforskel på 250 eller 500 styk visitkort, da de første 250 ligesom "bærer" alle omkostningerne.

/Jesper

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 00:10

Hej Jesper,

Tak for svar.

Det behøver nødvendigvis ikke præcist være den papirserie, det er blot hvad jeg selv har set som ser kanont ud. Hvis der er lignende alternativ så er det også ok.

Jeg ved personligt ikke hvordan det rent teknisk foregår med letterpress, dog at det selvfølgelig er anderledes end almindeligt tryk. Efter din forklaring kan jeg forstå der skal fremstilles en 'fysisk kliche' som vil koste 600 kr per farve. Dertil kommer så papir+arbejdstimer oveni?

I så fald kan jeg godt se det hurtigt går hen og bliver et halvdyrt værk. Jeg kunne dog stadigt godt tænke mig at indhente et tilbud for at se de samlede omkostninger.

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)