Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

leder efter et begreb !!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa...

Måske ikke så meget om regnskab og skat, OG dog....

Har man nu gjort en ting, brugt en bestemt måde at trække noget fra de sidste 10 år, og skat altid har accepteret det uden man har hørt noget, og de pludselig henvender sig med en begrundelse at sådan kan man ikke gøre, osv.  så skal man ha sig forklaret sig ud af det..

Der findes et ord for sådan en gerning man gør, netop fordi man har gjort det de sidste mange år, og der har det været ok...   hvad er det ???

det er total væk, og sgu da egentlig også lidt svært at forklare :)

Håber det er så nogen lunde forståeligt :)

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 09:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Danne præcedens

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:14
Hvor mange stjerner giver du? :

hej Peter..

hmm, ja også en mulighed, men ikke helt det ord jeg leder efter...  da at danne præceens nok mere går på at en ting bliver sådan f.eks. efter en retsag...     det er noget med norm... ud fra sådan har det altid været...   det er måske mere en advokat udtryk ....

Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:15
Hvor mange stjerner giver du? :

lars p:
Der findes et ord for sådan en gerning man gør, netop fordi man har gjort det de sidste mange år, og der har det været ok...   hvad er det ???

Jeg tror ikke det hjælper dig at du har sluppet af sted med det tidligere. SKAT går jo ikke gennem alle selvangivelser hvert år, så det at du ikke har hørt noget tidligere indebærer ikke en accept af din metode.

At hævde præcedens hjælper nok ikke, men kan føre til at de henter frem dine tidligere selvangivelser, og så risikerer du at de underkender disse også.....

mvh Øyvind

Tilmeldt 18. Apr 07
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

nu ER min skat så krydsrevideret og totalt gennerodet hver eneste år !!!  sååå  :)  men det er en anden sag...

Meeen derfor vil jeg nu gerne finde ordet fra, men desværre har jeg lagt det nederst i kassen, og kan ikke finde det :)

Fra 7840 Højslev
Tilmeldt 21. Oct 08
Indlæg ialt: 282
Fra  Supertekst Skrevet kl. 09:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Så måske "Hævdvunden ret"

Tilmeldt 27. Feb 14
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcedens (?)

Fungerer bedst hvis der foreligger en domsafsigelse / gørelse i et/en tilsvarende scenarie / sag.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg tror uanset hævd (ikke dom) eller præcedens ikke du kan bruge det til det store, med mindre skat har kendt til det hele tiden i alle fald.

At revisor har revideret, eller at skat har gennemgået regnskabet uden at opdage netop den ting, vil du ikke komme ret langt med. Du skal finde ting i skatteloven der peger på, at det du har gjort er korrekt på den ene eller anden led

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Jul 08
Indlæg ialt: 225
Skrevet kl. 10:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Kutyme ???

Beskyt dig og din familie mod jordstråler, elektrosmog og radon - se hvordan på www.basishelse.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Kutyme ville vel være, at - sådan gør næsten alle og det har været anerkendt

Præcedens, at der er faldet domme som viser det er fuldt lovligt

Hævd - noget med at man har har ret til en bestemt vej gennem mange år og derfor kan man ikke forbydes at gå den vej

Hvis man kan påvise præcedens er det jo fint, men kutyme (mange kører 130 km hvor man må køre 110 km/t) eller at man selv altid har kørt 130 km der - og tilmed været set af politiet uden de stoppede en, vil ikke som hævd holde 1 meter i retten vil jeg påstå, og skat kører jo gerne sådanne sager til landsskatteretten så det er med at han en revisor der bakker op og har et klart lovgrundlag for, at sådan og sådan må man efter skatteloven gøre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)