Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode ideer til start af en virksomhed for et budget på kr. 100.000 ?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære brugere,

Jeg har en række ideer til at starte noget virksomhed i fremtiden. JEg mangler dog noget kapital, da projektet vil koste mig omkring 1-1,5 mio. kr. Da jeg er studerende, har jeg desværre ikke det største rådighedsbeløb. Jeg kan med nød og næppe skaffe 100.000 kr. til start af en virksomhed.

Mit spørgsmål er, om der er nogle herinde der har forslag til oprettelse af en virksomhed til små penge. Det behøver ikke at være den helt vilde profit man for ud af det. 15-20.000 kr. om md. er rigeligt. Jeg er åben for forskellige ideer og brancher.

På forhånd tak!

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 07:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det her indlæg / spørgsmål mener du ikke alvorligt - vel?

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Fra København
Tilmeldt 16. Sep 09
Indlæg ialt: 175
Fra  visual-id Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

en virksomhed der sælger textil produkter  kan startes for små penge - med en designet ''fashion linje'' kan etableres for 100.000 - dog er der ikke påregnet messestand, og løn til diverse funktioner.  du skal nok kigge efter en partner hvis du skal starte noget. 
som kan spytte lige så meget i kassen eller gerne mere.. 

 

visual-id.dk / Branding / Design / AD'er / Markedsføring / Produktudvikling / Produktion inden for Sko, Lædervarer og Tekstilvarer / Tlf: +45-5334 7904

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

@Claudio .... - manden starter jo fuldstændig fra den forkerte ende. Man starter med at finde noget man brænder for. Ikke ved at spørge andre hvad andre synes man skal lave. Indlægget kan ikke være ment alvorligt.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 14. Jun 14
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 09:02
Hvor mange stjerner giver du? :

VTconsulting:
Det behøver ikke at være den helt vilde profit man for ud af det. 15-20.000 kr. om md. er rigeligt.


Et månedligt afkast af 15-20% på sin investering synes jeg er godt sat, det er jo ikke det vilde ;)

Lidt seriøst, så skal du først se på dine egne kompetencer i forhold til hvilket projekt du skal starte op. Man kan sagtens købe et varelager hjem og starte en online-shop, men hvis du ikke aner noget som helst om at drive en webshop, kan det jo også være risikabelt. Du skal derudover også først finde det rigtige produkt som du mener du kan få solgt. Så skal der tænkes på markedsføring og de omkostninger der hører dertil. Bare fordi din webshop er online og du har et godt produkt, betyder det langt fra at du billigt kan komme ud til dine kunder.

Måske skulle du overveje at starte et projekt i et mindre omfang, hvor du måske kun skal investere 20,000-30,000. Det skulle være nok til at starte en mindre webshop og få købt et lille varelager hjem. På den måde skaber du dig erfaring inden du hopper ud i noget med hele din investering.

Tilmeldt 22. Jan 09
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 09:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Per Krabbe, scanboat.com:
@Claudio .... - manden starter jo fuldstændig fra den forkerte ende. Man starter med at finde noget man brænder for. Ikke ved at spørge andre hvad andre synes man skal lave. Indlægget kan ikke være ment alvorligt.

Per, jeg er helt enig i dine betragtninger.

Men, jeg er bange for at OP mener det alvorlig. Synes jeg har sæt det her før, at man beder om en idé, ja alt som skal til for at starte op.

Jeg har ikke så meget respekt for det.

OP: Hvis du har nogle gode idéer, men mangler kapital, så se om du kan nedskalere og komme i gang for at bevise at idéen er bæredygtig.

Måske lave en prototype for de 100.000.

mvh Øyvind

Tilmeldt 13. Feb 07
Indlæg ialt: 1108
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Claudio - produktudvikler:

en virksomhed der sælger textil produkter  kan startes for små penge - med en designet ''fashion linje'' kan etableres for 100.000 - dog er der ikke påregnet messestand, og løn til diverse funktioner.  du skal nok kigge efter en partner hvis du skal starte noget. 
som kan spytte lige så meget i kassen eller gerne mere.. 

Stærkt uenig! Lige netop tekstil branchen kræver ret meget kapital at starte i da du designer egne produkter og derved også selv skal opretholde et minimum overfor en leverandør. Selvfølgelig kan du få designet/produceret nogle små t-shirts ved danske tryk firmaer m.v., men hvis du skal lave det ordentligt med en ordentlig leverandør kæde så er et minimum på 800-1000 stk per farve normalbilledet ved "gense" kvaliteter, kan sagtens være højere.

www.leatherstudio.dk - Private label læder produktion
Få lavet dine egne læder artikler, med dit firma's logo.

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 09:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey folkens tak for jeres inputs. Beklager virkeligt at måtte have spildt jeres tid. Det er en kollega der sent om natten mente at det ku være sjovt at fremstille mig som idiot. Jeg har en juridisk konsulentvirksomhed som kører fint. Beklager at jeg ik har fået logget af. Enig med jer i at interessen og ideen ska gå frem for bare at ville starte noget. Og afhængig af interesse og komoetencer kan jeg komme på meget der kan gøres til under 100.000.

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Traumatisk at der skal spildes båndbredde på sådan noget.

PS. Stik ham din tlf næste gang og lad ham ringe til 0059 - det virker som det er det niveau han kan følge med på.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)